top of page

DB od grudnia 2025 wprowadza pociągi ICE L. Lepszy komfort i bezstopniowe wejście [ZDJĘCIA]

Patrick Schnieder, federalny minister transportu i Evelyn Palla, dyrektor generalna DB AG, z pracownikami DB podczas prezentacji nowego ICE L
Fot. DB

Deutsche Bahn wprowadza nową generację pociągów ICE, rozpoczynając od modelu ICE L, który rewolucjonizuje dostępność dzięki bezstopniowemu wejściu na całej długości składu. Oficjalna prezentacja odbyła się dziś na stacji Berlin Ostbahnhof, gdzie zarząd DB AG oraz przedstawiciele rządu federalnego i producenta Talgo przedstawili założenia „Agendy dla zadowolonych klientów na kolei”. Nowy pociąg ma stopniowo wchodzić do eksploatacji od grudnia 2025 roku.


Nowy pociąg ICE L, zaprezentowany przez Deutsche Bahn (DB), stanowi pierwszy element ambitnego programu przewoźnika o nazwie „Agenda dla zadowolonych klientów na kolei”. Jednym z głównych atutów tego składu, produkowanego przez hiszpańską firmę Talgo, jest bezstopniowe wejście, które ma znacząco ułatwić dostępność dla wszystkich pasażerów, niezależnie od ich mobilności. Prezentacji w Berlinie Ostbahnhof dokonali między innymi Evelyn Palla, prezes zarządu DB AG, Dr. Michael Peterson, członek zarządu DB ds. dalekobieżnego transportu pasażerskiego, Patrick Schnieder, federalny minister transportu, oraz Carlos de Palacio y Oriol, prezes wykonawczy Talgo.


Miejsce na wózek inwalidzki w ICE L
DB od grudnia 2025 wprowadza pociągi ICE L. Lepszy komfort i bezstopniowe wejście / fot. DB

Inwestycja w komfort i niezawodność pociągów ICE L


Evelyn Palla z Deutsche Bahn podkreśliła, że celem jest zachwycenie ludzi nowymi pociągami. Wprowadzenie ICE L ma stanowić jasny sygnał postawienia na większy komfort i niezawodność dla pasażerów. Według niej każdy nowy skład przyczynia się do stabilniejszego funkcjonowania kolei.


„Chcemy zachwycać ludzi naszymi pociągami. Wraz z nowym ICE L wyraźnie stawiamy na większy komfort i niezawodność dla naszych pasażerów. Każdy nowy pociąg przyczynia się do stabilnej eksploatacji. Dlatego konsekwentnie modernizowaliśmy naszą flotę w ostatnich latach i zakupiliśmy wiele nowych pociągów dużych prędkości”

Federalny minister transportu, Patrick Schnieder, również wyraził swoje zadowolenie z nowej inwestycji, wskazując na konkretne korzyści dla podróżujących.

„Od początku jasno mówiłem, że klient na kolei musi znowu być królem. Ten pociąg jest tego doskonałym przykładem: od bezstopniowego dostępu, przez przyjazną dla rodzin przestrzeń, po ulepszony odbiór telefonii komórkowej, nowa generacja ICE przynosi wiele odczuwalnych ulepszeń dla podróżnych. Modernizując, poprawiamy nie tylko technologię, ale jednocześnie doświadczenie podróży dla milionów ludzi. Dotyczy to zarówno infrastruktury, jak i pociągów"

Skład ICE L
DB od grudnia 2025 wprowadza pociągi ICE L. Lepszy komfort i bezstopniowe wejście / fot. DB

Talgo zapewnia pociągi ICE L z płaską podłogą


Carlos de Palacio y Oriol z firmy Talgo zaznaczył, że ICE L rozpoczyna nowy rozdział w relacjach z DB. Potwierdził zaangażowanie producenta w bycie wydajnym, lojalnym i niezawodnym partnerem, mającym na celu sukces eksploatacji pociągów Talgo w najbliższej przyszłości.


„Dziś rozpoczyna się nowy rozdział w naszych relacjach z DB. Mogę zapewnić, że wykorzystamy całą naszą siłę i zasoby, aby być bliskim, wydajnym, lojalnym i niezawodnym partnerem priorytetowo traktującym pomyślną eksploatację ICE L budowanych przez Talgo w najbliższej przyszłości. Są to pociągi niskopodłogowe, które umożliwiają bezstopniowe wejście na całej długości składu. W ten sprytny sposób spełniają nowe wymagania dotyczące zrównoważonej mobilności”

Pojazdy ICE L, dzięki swojej konstrukcji, umożliwiają bezstopniowe wejście, co jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na dostępność w transporcie publicznym.


Bistro w ICE L
DB od grudnia 2025 wprowadza pociągi ICE L. Lepszy komfort i bezstopniowe wejście / fot. DB

Nowe fotele i design w ICE L


Oprócz bezstopniowego wejścia, ICE L oferuje szereg udogodnień podnoszących komfort podróży. Nowy design wnętrza, charakteryzujący się nową kolorystyką i materiałami, a także krótsze wagony, tworzy bardziej domową i przytulną atmosferę. W składach zastosowano również sterowanie oświetleniem zależne od pory dnia.


Szczególną uwagę zwrócono na 562 nowe fotele, które są wynikiem szeroko zakrojonych testów z udziałem ponad 1600 osób. Wszystkie miejsca wyposażono w gniazdka elektryczne, a fotele w rzędach mają składane stoliki i uchwyty na tablety.


Ważną innowacją są szyby przepuszczające sygnał telefonii komórkowej bezpośrednio do wnętrza wagonu, co ma znacznie poprawić jakość odbioru sygnału bez konieczności użycia repeaterów. Dodatkowo, nowe wyświetlacze rezerwacji z kolorowymi diodami LED mają na pierwszy rzut oka informować o zajętych i wolnych miejscach.


1 klasa w ICE L
DB od grudnia 2025 wprowadza pociągi ICE L. Lepszy komfort i bezstopniowe wejście / fot. DB

Większa przyjazność dla rodzin w pociągach ICE L


ICE L wychodzi naprzeciw potrzebom rodzin. Oferuje największą w całej flocie ICE strefę rodzinną z 46 miejscami oraz dziewięć miejsc w przedziale dla małych dzieci, co jest rekordem w pociągach tego typu. Dla osób na wózkach inwalidzkich, oprócz bezstopniowego wejścia, pociąg ma szersze drzwi oraz elektrycznie regulowane na wysokość stoliki przy miejscach przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami.


Wprowadzanie ICE L do ruchu rozpocznie się od rozkładu jazdy 14 grudnia 2025 roku, początkowo na połączeniach krajowych między Berlinem a Kolonią. Od 1 maja 2026 roku pociąg będzie obsługiwał połączenia turystyczne, w tym trasę Berlin – Hamburg – Westerland (Sylt), a od 11 lipca także inne popularne kierunki turystyczne z Frankfurtu nad Menem i Kolonii, oraz z Dortmundu do Oberstdorfu. W perspektywie, pociągi te mają obsługiwać również trasy międzynarodowe do Amsterdamu, Kopenhagi i Wiednia.


Pociąg ICE L
DB od grudnia 2025 wprowadza pociągi ICE L. Lepszy komfort i bezstopniowe wejście / fot. DB

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.pl

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page