top of page

Dworzec w Trzemesznie przeszedł metamorfozę. Historyczny obiekt jest już dostępny

Dworzec Trzemeszno
Fot. PKP

PKP zakończyły inwestycję w Trzemesznie, która trwała od dłuższego czasu i pochłonęła ponad 12 milionów złotych. Informację o sfinalizowaniu prac i otwarciu obiektu dla podróżnych przekazano w grudniu 2025 roku, co oznacza, że pasażerowie mogą już korzystać z nowoczesnej przestrzeni łączącej historię z ekologią.


Budynek z 1872 roku, który znajduje się pod opieką konserwatora zabytków, przeszedł gruntowną renowację.

Wykonawcy skupili się na odnowieniu ceglanej elewacji oraz detali architektonicznymi, które przez lata niszczały. Stolarka okienna i drzwiowa została odtworzona na wzór tej historycznej, dzięki czemu obiekt odzyskał swój pierwotny charakter. Prace nie ograniczyły się jednak tylko do estetyki. Budowlańcy musieli wzmocnić fundamenty, wymienić stropy oraz całą konstrukcję i poszycie dachu. Wewnątrz pojawił się też szyb windowy, który jest ważny dla dostępności obiektu.


Nowa przestrzeń dworca w Trzemesznie


W środku podróżni znajdą klimatyzowaną poczekalnię wyposażoną w nowe ławki, gabloty z rozkładami oraz systemy informacji pasażerskiej. PKP wyznaczyły również specjalne miejsce dla rodzin z dziećmi. Co ciekawe, na parterze powstała sala zabaw „Kolej na zabawę”, która zajęła największy z lokali komercyjnych. Pozostałe dwa pomieszczenia na piętrze wciąż czekają na najemców. Inwestorzy liczą na to, że lokalni przedsiębiorcy zagospodarują tę przestrzeń, tworząc tam punkty usługowe lub handlowe.


Dbamy o to, aby zwiększać jakość obsługi pasażerów na dworcach PKP, by doświadczenia klientów były jak najlepsze niezależnie od tego, czy korzystają z dworców w największych miastach kraju czy obiektów w mniejszych miejscowościach, takich jak Trzemeszno – mówi Paweł Lisiewicz, członek zarządu PKP.

Dworzec w Trzemesznie bez barier


Dzięki przebudowie zniknęły bariery architektoniczne, które wcześniej utrudniały życie osobom starszym czy rodzicom z wózkami. Zamontowano ścieżki prowadzące dla osób niewidomych, tablice dotykowe z planem obiektu oraz oznaczenia w alfabecie Braille’a. Obiekt stał się także bardziej ekologiczny dzięki instalacji paneli fotowoltaicznych na dachu oraz energooszczędnemu oświetleniu sterowanemu automatycznie. Systemy te mają obniżyć koszty eksploatacji budynku, który teraz jest zarządzany przez inteligentny system BMS.


Otoczenie dworca również uległo zmianie. Ułożono nowe chodniki, zamontowano stojaki rowerowe i uporządkowano zieleń. Za realizację prac odpowiadała firma NOVA TERM Budownictwo z Piły, która dokończyła inwestycję po problemach na wcześniejszych etapach budowy. Projekt przygotowało biuro Allplan. Całość kosztowała 12,1 mln zł brutto i została wsparta funduszami unijnymi z programu Infrastruktura i Środowisko. Trzemeszno to kolejny przystanek na trasie z Poznania do Inowrocławia, który zyskał standard obsługi godny XXI wieku.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.pl

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page