Warszawa: Dzień Otwarty na budowie ostatniego odcinka metra M2 na Bemowie
- Marek Zioła

- 2 cze
- 2 minut(y) czytania

Budowa zachodniego odcinka linii metra M2 w Warszawie wchodzi w zaawansowaną fazę. Już 7 czerwca mieszkańcy będą mieli okazję zobaczyć z bliska postępy prac na przyszłej stacji Lazurowa, gdzie zakończono już drążenie tuneli. Jest to unikalna szansa, aby zwiedzić podziemne przestrzenie przyszłych peronów i antresol, które na co dzień dostępne są tylko dla
pracowników budowy.
W ramach budowy zachodniego odcinka linii metra M2, łączącego stację Bemowo ze stacją techniczno-postojową Mory, prace posuwają się naprzód. Kluczowym etapem, który został już zakończony, jest praca tarcz drążących tunele. Dzięki temu możliwe jest już podziwianie konstrukcji przyszłych antresol oraz poziomu -2, na którym docelowo powstaną perony dla pasażerów. Tereny te, zazwyczaj zamknięte dla osób postronnych, zostaną otwarte dla publiczności, dając wgląd w skalę i złożoność realizowanej inwestycji.
Zwiedzanie i zasady bezpieczeństwa
W sobotę 7 czerwca, w godzinach od 11:00 do 15:00, zainteresowani będą mogli zwiedzać budowaną stację C03 Lazurowa, zlokalizowaną przy skrzyżowaniu ulic Lazurowej i Górczewskiej. Wejście na teren budowy znajduje się od ulicy Doroszewskiego. Zwiedzający będą wpuszczani w grupach, a dostęp nie wymaga wcześniejszych zapisów. Na miejscu konieczne będzie zapoznanie się z regulaminem zwiedzania i złożenie pod nim podpisu. Osoby niepełnoletnie muszą posiadać ważną legitymację uczniowską oraz pisemną zgodę opiekuna.
Z uwagi na charakter obiektu, który wciąż jest placem budowy, obowiązują specjalne wymogi dotyczące ubioru. Zwiedzający muszą mieć na sobie długie spodnie – krótkie spodenki, spódnice i sukienki są niedozwolone. Obuwie powinno być płaskie, z twardą podeszwą i zabudowanym przodem; niedopuszczalne są buty sportowe z miękką podeszwą, obuwie na obcasie lub otwarte. Na miejscu każdy uczestnik otrzyma kask i kamizelkę odblaskową, których noszenie jest obowiązkowe przez cały czas trwania zwiedzania. Należy podkreślić, że ze względów bezpieczeństwa i warunków technicznych teren budowy nie jest przystosowany dla osób z ograniczoną mobilnością.
Rozbudowa linii M2 i finansowanie
Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą, stanowiąca etap IV, jest kluczową operacją strategiczną w ramach programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027”. Ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie obejmuje budowę trzech stacji: C3 Lazurowa przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej, C2 Chrzanów przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej oraz C1 Karolin. Za stacją C1 powstaną podziemne tory prowadzące do budowanej stacji techniczno-postojowej. Cała infrastruktura ma na celu kompleksową obsługę pociągów kursujących na drugiej linii metra, a jej zakończenie planowane jest na rok 2026.
Cały projekt „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko na lata 2021-2027. Całkowita wartość projektu wynosi 3 000 830 693,00 PLN, z czego dofinansowanie unijne wynosi 1 125 000 000,00 PLN.















Komentarze