FPS: Wagon zaprezentowany na TRAKO spełnia wszystkie normy. PKP IC i Klimczak uważają inaczej
- Marek Zioła

- 25 wrz
- 2 minut(y) czytania

Wczoraj PKP Intercity wydało komunikat, w którym skrytykowało nowy wagon pasażerski od H. Cegielski-FPS. Dziś, w odpowiedzi, producent zabiera głos, odpowiadając na zarzuty, że pojazd w obecnej formie nie spełnia oczekiwań przewoźnika.
Po tym, jak PKP Intercity wydało wczoraj oświadczenie, w którym stwierdza, że nowy wagon wyprodukowany przez H. Cegielski - Fabrykę Pojazdów Szynowych nie spełnia ich oczekiwań, producent postanowił zabrać głos. W swoim komunikacie Fabryka Pojazdów Szynowych stanowczo odpowiada na krytyczne uwagi, tłumacząc dlaczego finalny prototyp różni się od wcześniejszych wizualizacji i makiet. O opinii PKP Intercity na temat nowego wagonu od FPS pisaliśmy już wcześniej.

Dlaczego finalny produkt jest inny niż wizualizacje?
Według Fabryki Pojazdów Szynowych, wcześniejsze wizualizacje miały jedynie charakter koncepcyjny i nie stanowiły finalnego efektu prac. To ważna informacja dla wszystkich, którzy zastanawiali się nad tym, dlaczego pojazd różni się od tego, co widzieli na grafikach. Zdaniem producenta zastosowane w nowym wagonie rozwiązania zostały wybrane w ścisłej współpracy z PKP Intercity, aby zapewnić trwałość, bezpieczeństwo i komfort codziennej eksploatacji.
Podczas targów TRAKO 2025 FPS zbiera opinie pasażerów oraz ekspertów, między innymi za pomocą ankiet. Zebrane głosy będą istotnym wsparciem dla PKP Intercity przy podejmowaniu decyzji o ewentualnych modyfikacjach. Jak podkreśla producent, ostateczny kształt produktu zależy od decyzji klienta. Fabryka Pojazdów Szynowych pozostaje w pełni otwarta na zmiany i gotowa do wdrożenia rozwiązań, które podniosą komfort podróży.
Link do ankiety, w której można podzielić się swoją opinią w zakresie funkcjonalności i designu wagonu serii 300 znajduje się TUTAJ.
Ministerstwo Infrastruktury staje po stronie przewoźnika
Do sprawy odniósł się również Minister Infrastruktury Dariusz Klimczak, który w czwartek w Radiu ZET jasno stwierdził, że nie ma zgody na te wagony. Dodał, że PKP Intercity wydało już jasny komunikat w tej sprawie. Minister zaznaczył, że decyzja o pokazaniu prototypu nie była najlepszym ruchem ze strony FPS H. Cegielski, jednak podkreślił, że jest to dopiero prototyp, który na zlecenie resortu ma być jeszcze modernizowany.
















Jak znam zycie są notoaki i protokoły z ustaleń dotyczących tego czy owego. Wagon nie wygląda jak wygląda sam z siebie. Wagon kosztuje tyle ile kosztuje a dzięki temu wygląda jak wygląda.
Jeszcze się zdziwimy.