Koleje Małopolskie szukają wykonawcy P4 pociągów EN64
- Marek Zioła
- 13 minut temu
- 2 minut(y) czytania

Koleje Małopolskie Sp. z o.o. opublikowały 5 września 2025 roku ogłoszenie o przetargu na wykonanie przeglądów czwartego poziomu utrzymania (P4) dla czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN64. Zamówienie obejmuje również szereg prac dodatkowych i opcjonalnych, a także opracowanie niezbędnej dokumentacji technicznej po ich wykonaniu. Przeglądy czwartego poziomu utrzymania pociągów EN64 są kluczowe dla ich dalszej eksploatacji.
Koleje Małopolskie, będące przewoźnikiem miejskim i regionalnym, dążą do utrzymania taboru w jak najlepszym stanie technicznym, co przekłada się na jakość świadczonych usług. Przedmiotem ogłoszonego postępowania jest wykonanie przeglądów czwartego poziomu utrzymania (P4) czterech pociągów o numerach bocznych EN64-004, EN64-006, EN64-007 i EN64-008. Prace te mają zostać wykonane zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania.
Zakres prac przy pociągach EN64
W ramach zamówienia, wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia przeglądu czwartego poziomu utrzymania P4 oraz wykonania prac dodatkowych, których potrzeba zostanie zdiagnozowana w trakcie przeglądu. Te dodatkowe czynności będą realizowane w ramach ustalonego limitu kosztów. Ponadto, postępowanie przewiduje również prawo opcji na wykonanie prac opcjonalnych na wszystkich czterech pojazdach. Jednym z istotnych elementów zlecenia jest konieczność opracowania kompletnej dokumentacji technicznej, uwzględniającej wszystkie przeprowadzone prace. Wykonawca będzie musiał zaktualizować schematy, dokumentację techniczno-ruchową, katalog części zamiennych oraz Dokumentację Systemu Utrzymania.
Wymagania wobec wykonawców i wizja lokalna
Przewoźnik "Koleje Małopolskie" Sp. z o.o. wymaga od oferentów spełnienia szeregu warunków. Wykonawca musi dysponować odpowiednim zapleczem technicznym, w tym wystarczającą liczbą stanowisk do przeglądów i napraw, a także zapewnić warunki organizacyjne gwarantujące prawidłowe wykonanie zlecenia. Co więcej, w razie potrzeby, wykonawca będzie musiał zapewnić lokomotywę spalinową wraz z obsługą do przestawiania pociągów.
Procedury przetargowe
Zamawiający zastrzegł, że może najpierw ocenić złożone oferty, a dopiero później dokonać kwalifikacji podmiotowej najwyżej ocenionego wykonawcy. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa zamówień publicznych, wykonawcy będą musieli dostarczyć szereg dokumentów, w tym informację z Krajowego Rejestru Karnego, oświadczenie o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz zaświadczenia o niezaleganiu z płatnościami podatków i składek ZUS. W ramach warunków dotyczących zdolności technicznej, wykonawcy muszą wykazać, że w ciągu ostatnich pięciu lat należycie zrealizowali co najmniej trzy usługi utrzymania na czwartym lub piątym poziomie pasażerskiego pojazdu kolejowego wyprodukowanego po 2010 roku. Niezbędny będzie również certyfikat potwierdzający posiadanie systemu utrzymania.
Komentarze