top of page

Korekta rozkładu jazdy Kolei Małopolskich od 15 czerwca 2025 roku

Widok z bliska na otwartą książkę z rozkładem jazdy, pokazującą sekcję "OBJASNIENIA DO ROZKŁADU JAZDY / EXPLANATIONS TO TIMETABLE"
Źródło zdjęcia: Koleje Małopolskie

Koleje Małopolskie wprowadzają zmiany w rozkładzie jazdy od 15 czerwca 2025 roku, które potrwają do 30 sierpnia 2025 roku. Korekta wiąże się z kontynuacją prac modernizacyjnych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz wprowadzeniem nowego systemu oznakowania linii komunikacyjnych w województwie małopolskim.


Od 15 czerwca 2025 roku pasażerowie Kolei Małopolskich muszą liczyć się ze zmianami w kursowaniu pociągów. Nowy rozkład jazdy będzie obowiązywał do 30 sierpnia 2025 roku i wynika z prac modernizacyjnych prowadzonych przez zarządcę infrastruktury kolejowej. Dodatkowo, w celu ułatwienia orientacji w siatce połączeń, wprowadzone zostaną nowe oznaczenia linii komunikacyjnych.


Nowe oznaczenia linii komunikacyjnych w Małopolsce


W związku z realizacją aktualizacji Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w województwie małopolskim, od 15 czerwca 2025 roku wprowadzony zostanie system oznakowania połączeń kolejowych organizowanych przez Województwo Małopolskie. Numeracja linii opiera się na relacjach i kierunkach połączeń komunikacyjnych. Przed wyróżnikiem liczbowym zastosowane zostaną następujące człony literowe:


  • SKA – dla połączeń aglomeracyjnych realizowanych w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej

  • K – dla połączeń kolejowych realizowanych na terenie województwa małopolskiego w ramach Małopolskiej Kolei Regionalnej

  • M – dla połączeń kolejowych realizowanych w strefie transgranicznej


Nowe oznaczenia znajdą zastosowanie w nazwach tabel z rozkładem jazdy oraz w oznakowaniu

poszczególnych pociągów. Szczegółowy schemat oznakowania linii komunikacyjnych jest dostępny dla pasażerów.


Prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 8 Kraków – Sędziszów


W ramach czerwcowej korekty rozkładu jazdy kontynuowane będą prace modernizacyjne na linii kolejowej numer 8 pomiędzy Krakowem a Sędziszowem. Działania te skupią się głównie na odcinkach Kraków Batowice – Zastów, Miechów – Tunel oraz Kozłów – Sędziszów. Z uwagi na ograniczenia przepustowości oraz dodatkowe nocne przerwy w ruchu, zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa na wybranych odcinkach i w określonych terminach. Komunikacja zastępcza obejmie między innymi odcinki Miechów – Sędziszów w dniach od 15 czerwca do 31 lipca, a także Miechów – Kozłów lub Miechów – Sędziszów w dni robocze od 16 czerwca do 29 sierpnia. W sierpniu zastępcza komunikacja autobusowa zostanie wprowadzona na odcinku Słomniki – Miechów lub Słomniki – Sędziszów. Szczegółowe godziny i terminy kursowania pociągów wraz z komunikacją zastępczą są dostępne w tabeli SKA2.


Nocne przerwy w ruchu na trasach do lotniska i Tarnowa


Niezbędne przeglądy infrastruktury kolejowej spowodują wprowadzenie przerw w ruchu pociągów na wybranych odcinkach linii kolejowej między Krakowem Głównym a Krakowem Łobzowem oraz Brzeskiem Okocim a Tarnowem. W nocy z 26 na 27 lipca ostatnie kursy SKA1 odjeżdżające po północy oraz pierwszy kurs poranny będą obsługiwane komunikacją zastępczą na odcinku Kraków Łobzów – Kraków Główny. Natomiast w noce od 18 na 19 do 19 na 20 lipca oraz od 12 na 13 do 13 na 14 sierpnia, ostatni i pierwszy pociąg SKA3 będą obsługiwane komunikacją zastępczą na odcinku Bogumiłowice – Tarnów. W noce od 10 na 11 do 11 na 12 sierpnia komunikacja zastępcza dla tych samych pociągów obejmie odcinek Brzesko Okocim –

Tarnów. Szczegółowe informacje dotyczące rozkładu jazdy znajdują się w tabelach dla tras SKA1 i SKA3.


Prace rewitalizacyjne na linii kolejowej nr 94 Kraków – Skawina – Oświęcim


Przez cały okres wakacyjnej korekty rozkładu jazdy na różnych odcinkach linii kolejowej łączącej Kraków, Skawinę i Oświęcim realizowane będą prace mające na celu poprawę parametrów eksploatacyjnych, bezpieczeństwa oraz jakości infrastruktury pasażerskiej. W poszczególnych okresach zaplanowano między innymi wymianę podtorza na odcinku Podbory Skawińskie – Brzeźnica oraz remont peronów przystanków Zelczyna i Wielkie Drogi (od 15 czerwca do 30 sierpnia). Od 15 do 30 czerwca prowadzone będą prace utrzymaniowe na odcinku Kraków Bonarka – Kraków Opatkowice. Od 1 do 12 lipca przebudowywany będzie przejazd kolejowy przy przystanku Kraków Sidzina, a od 13 lipca realizowana będzie naprawa obiektu inżynieryjnego na odcinku Spytkowice – Przeciszów. W trakcie prac ruch na poszczególnych odcinkach będzie odbywał się po jednym czynnym torze w obu kierunkach. Pasażerowie korzystający z przystanku w Zelczynie muszą liczyć się z dużymi utrudnieniami. W dniach 16-17 oraz 23-26 czerwca przystanek ten zostanie wyłączony z eksploatacji z racji prowadzonych prac torowych. W tym czasie pasażerowie mogą skorzystać z pobliskich przystanków kolejowych Wielkie Drogi lub Podbory Skawińskie, a także aglomeracyjnych linii autobusowych numer 223, 235 i 295. Szczegółowy rozkład jazdy wszystkich pociągów na trasie Kraków Główny – Skawina – Oświęcim znajduje się w tabeli SKA2/K5.


Powrót wakacyjnych połączeń „Beliansky Ekspres” i „Włóczykij”


Od początku czerwca na sezon letni powraca pociąg „Beliansky Ekspres” kursujący z Muszyny do słowackiego Popradu. Będzie on kursował dwa razy dziennie w obu kierunkach – rano i popołudniu, we wszystkie soboty i niedziele do końca sierpnia. W ostatni weekend czerwca w trasę wyruszy również „Włóczykij” kursujący w relacji Jasło – Krynica-Zdrój, zapewniający dojazd z Podkarpacia w Beskid Sądecki. Pociągi Jasło – Krynica-Zdrój oraz Muszyna – Poprad-Tatry będą ze sobą skomunikowane na stacji Muszyna, co umożliwi większej grupie pasażerów skorzystanie z dogodnego połączenia w pobliże słowackiej części Tatr. Szczegółowy rozkład jazdy wspomnianych pociągów jest dostępny w tabelach K7, K71 („Włóczykij”) i M7 („Beliansky Ekspres”).

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page