top of page

Linia 201 czeka na gruntowną przebudowę. PKP PLK szuka wykonawcy

Gdańsk Osowa, linia kolejowa nr 201 na południe od stacji Osowa, widok w kierunku Gdyni.
Fot. Wikipedia I Artur Andrzej

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poszukują wykonawcy kompleksowych prac projektowych i budowlanych na odcinku Maksymilianowo – Wierzchucin. Inwestycja ma na celu znaczące podniesienie standardu infrastruktury kolejowej, a także wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań w zakresie sterowania ruchem kolejowym.


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na zaprojektowanie w zakresie branży sterowania ruchem kolejowym (SRK) i telekomunikacji oraz wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej numer 201, na odcinku Maksymilianowo – Wierzchucin. Jest to kluczowy etap projektu "Prace na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna", mający na celu poprawę stanu technicznego i funkcjonalności infrastruktury kolejowej w regionie. Zakres prac jest szeroki i obejmuje zarówno modernizację istniejących elementów, jak i budowę nowych, zgodnie z najwyższymi standardami.


Kompleksowy zakres prac na linii kolejowej 201


Przedmiot zamówienia dzieli się na dwa główne zadania. Zadanie A obejmuje realizację robót budowlanych, takich jak modernizacja nawierzchni i podtorza, sieci trakcyjnej wraz z zasilaniem, urządzeń i układów elektroenergetyki do 1 kV, obiektów inżynieryjnych, peronów i obiektów kubaturowych, przejść i przejazdów, a także prace geologiczne. Celem tych działań jest zapewnienie bezpieczeństwa i płynności ruchu pociągów oraz zwiększenie komfortu podróżnych.


Zadanie B koncentruje się na opracowaniu projektów wykonawczych oraz realizacji robót w zakresie urządzeń sterowania ruchem kolejowym (SRK) i systemów telekomunikacyjnych. Istotnym elementem jest opcja interfejsu dotycząca zabudowy systemu ERTMS/ETCS poziom 2 na linii kolejowej numer 201, co jest krokiem w kierunku unowocześnienia systemu zarządzania ruchem pociągów zgodnie z europejskimi standardami. W ramach zamówienia przewidziano również budowę obiektów służących ochronie środowiska. Okres realizacji podstawowego zakresu zamówienia to 40 miesięcy od daty zawarcia umowy, przy czym prace budowlane mają zostać zakończone w ciągu 32 miesięcy. Dodatkowo, w ciągu 8 miesięcy od zakończenia robót, wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji podsystemów strukturalnych.


Szczegóły dotyczące wykonania zamówienia


W ramach zamówienia, wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania pełnej dokumentacji powykonawczej, w tym regulaminów technicznych, geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej oraz nowych schematów posterunków ruchu. Zamawiający przewiduje również możliwość udzielenia zamówień dodatkowych, w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych wcześniej potrzeb, takich jak dodatkowe odwodnienia, wzmocnienia podtorza, czy doposażenie blokad liniowych w urządzenia kontrolujące niezajętość szlaku. Przetarg jest otwarty, a zamówienie jest w pełni lub częściowo finansowane z funduszy Unii Europejskiej, w ramach Programu działań na rzecz środowiska i klimatu (LIFE) na lata 2021-2027. Oferenci muszą spełniać określone warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej, finansowej oraz zdolności technicznej lub zawodowej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. stawiają na profesjonalizm i doświadczenie, aby zapewnić wysoką jakość realizowanych prac.


Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page