top of page

Otwarcie tunelu pod stacją Warszawa Zachodnia zbliża się wielkimi krokami

Zdjęcie przedstawia zaawansowany etap budowy podziemnego przystanku tramwajowego, z widocznymi betonowymi konstrukcjami, kolumnami, a także rusztowaniami i częściowo zainstalowanymi schodami ruchomymi. W tle widać wejścia do tuneli.
Fot. Tramwaje Warszawskie

Przejście podziemne na poziomie -1, kluczowy element rozbudowy węzła komunikacyjnego Warszawa Zachodnia, ma zostać udostępnione pasażerom jeszcze latem tego roku. Inwestycja znacząco poprawi komfort podróżowania i integrację różnych środków transportu, a także ułatwi codzienne przemieszczanie się po mieście.


Na stacji Warszawa Zachodnia trwają intensywne odbiory techniczne przejścia podziemnego, zlokalizowanego na poziomie -1. Zgodnie z zapowiedziami, tunel dla pieszych, łączący Aleje Jerozolimskie po stronie Ochoty z wyjściem na ulicę Tunelową na Woli, zostanie otwarty dla pasażerów w ciągu najbliższych miesięcy. Jest to istotny etap w modernizacji i rozbudowie jednego z kluczowych węzłów przesiadkowych w stolicy.


Zdjęcie przedstawia fragment budowanego podziemnego przystanku tramwajowego, z centralnie umieszczonymi, częściowo zamontowanymi schodami ruchomymi prowadzącymi na wyższy poziom. Wokół widoczne są betonowe ściany i strop, a także materiały budowlane i elementy rusztowań.
Otwarcie tunelu pod stacją Warszawa Zachodnia zbliża się wielkimi krokami / fot. Tramwaje Warszawskie

Postępy prac na przystanku tramwajowym pod stacją Warszawa Zachodnia


Równolegle z odbiorem przejścia podziemnego, firma Budimex zakończyła prace konstrukcyjne przy budowie podziemnego przystanku tramwajowego na poziomie -2, usytuowanego od strony Alej Jerozolimskich. Kolejnym krokiem będzie połączenie tego odcinka z tunelem tramwajowym, za którego realizację odpowiada konsorcjum firm ZUE i FABE. Po finalizacji tych robót będzie można przystąpić do prac wykończeniowych, które nadadzą przystankowi ostateczny kształt i funkcjonalność.


Podziemny przystanek tramwajowy, zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwie budynku dworca kolejowego i wejść na perony podmiejskie, będzie wyposażony w dwa perony boczne. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji schody ruchome (umożliwiające ruch w górę i w dół), schody stałe oraz windy, co zapewni pełną dostępność dla wszystkich użytkowników.


Nowa trasa tramwajowa kluczowa dla komunikacji miejskiej


Powstająca trasa tramwajowa, o łącznej długości 1,6 kilometra, połączy ulicę Grójecką, przez ulicę Bitwy Warszawskiej 1920 roku, bezpośrednio z Dworcem Zachodnim. To strategiczne połączenie ma na celu usprawnienie komunikacji miejskiej w tej części Warszawy, oferując szybkie i wygodne połączenie tramwajowe z ważnym węzłem kolejowym.


Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027, co podkreśla jej znaczenie strategiczne dla rozwoju infrastruktury transportowej w Polsce. Jej realizacja przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności transportu publicznego i redukcji ruchu samochodowego w centrum miasta.


Zdjęcie przedstawia plac budowy podziemnego przystanku tramwajowego. Widoczne są dwie pary schodów ruchomych po bokach, betonowe filary podtrzymujące strop oraz pracownicy w odzieży roboczej w tle.
Otwarcie tunelu pod stacją Warszawa Zachodnia zbliża się wielkimi krokami / fot. Tramwaje Warszawskie

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page