top of page

Pięć używanych pociągów spalinowych zasili flotę POLREGIO. Dostaną je Wielkopolska i Lubuskie

Pojazd Talent
Fot. POLREGIO

Dzisiaj, 6 listopada, POLREGIO podpisało umowę na zakup używanych spalinowych zespołów trakcyjnych. Jak uważa przewoźnik, nowe składy będą posiadały liczne udogodnienia dla podróżnych, co sprawi, że podróż będzie komfortowa. Pierwsze z pięciu kupionych pociągów spalinowych mają wyjechać na tory w drugiej połowie 2026 roku, obsługując trasy w województwach wielkopolskim i lubuskim. Umowa na dostawę została podpisana z firmą Public Transport Service (PTS).


POLREGIO sfinalizowało transakcję, która ma pomóc w odnowieniu części floty spalinowej. W ramach podpisanej umowy, do przewoźnika trafi łącznie pięć używanych zespołów trakcyjnych: trzy dwuczłonowe LINT41 oraz dwa trójczłonowe składy typu TALENT. Dostawcą pojazdów będzie Public Transport Service (PTS), a ich wejście do służby ma nastąpić etapami, rozpoczynając się pod koniec 2026 roku. Pociągi trafią do regionów, w których dominują niezelektryfikowane linie kolejowe, czyli Wielkopolski i Lubuskiego.


Wnętrze pojazdu Lint41
Pięć używanych pociągów spalinowych zasili flotę POLREGIO. Dostaną je Wielkopolska i Lubuskie / fot. POLREGIO

Używane pojazdy POLREGIO trafią do dwóch województw


Zakupione pojazdy typu LINT i TALENT mają zwiększyć niezawodność i komfort podróży na połączeniach, gdzie przewozy pasażerskie wciąż opierają się na trakcji spalinowej. Aleksandra Grzywaczewska, pełniąca obowiązki prezesa zarządu POLREGIO, skomentowała to następująco:


Dzisiejsza umowa to kolejny krok w stronę realizacji planu stopniowego odnawiania naszego taboru. Pozyskane jednostki pozwolą nam poprawić niezawodność i komfort obsługi połączeń w regionach, gdzie tabor spalinowy wciąż odgrywa kluczową rolę w codziennym transporcie mieszkańców.

Pierwsze trzy pociągi LINT41 mają pojawić się na torach w drugiej połowie 2026 roku. Dwa trójczłonowe składy TALENT dołączą do nich mniej więcej pół roku później. Wiceprezes POLREGIO Wojciech Dinges podkreśla, że zanim używane jednostki wyjadą na trasy, konieczne będą prace dostosowawcze, w tym tzw. polonizacja pojazdów i niezbędne czynności przeglądowo-naprawcze. Obejmie to wymianę zużytych części i podzespołów.


Jacek Bucław, wiceprezes PTS do spraw realizacji projektów, zapewnia o szybkiej realizacji prac:

Realizacja tego projektu będzie miała najwyższy priorytet. Z naszej strony zespół projektowy już rozpoczął pracę. Trzy pierwsze jednostki z rodziny LINT41 są już na terenie naszego zakładu w Paterku. Dwa kolejne pojazdy zostaną sprowadzone niebawem. Będziemy się starali wykonywać pracę na obu typach pojazdów jednocześnie, tak aby POLREGIO otrzymało je w zbliżonych terminach.

Zgodnie z planami, nowe składy POLREGIO zostaną skierowane na trasy w Wielkopolsce i Lubuskiem. Przykładowo, pasażerowie będą mogli je spotkać na liniach Kostrzyn–Krzyż (przez Gorzów Wielkopolski) oraz Krzyż–Piła–Chojnice.


Pojazd Lint41
Pięć używanych pociągów spalinowych zasili flotę POLREGIO. Dostaną je Wielkopolska i Lubuskie / fot. POLREGIO

Udogodnienia w nowych pociągach dla pasażerów


Każdy z nowo zakupionych zespołów trakcyjnych pomieści ponad 200 pasażerów, z czego co najmniej 120 będzie mogło skorzystać z miejsc siedzących. Ważnym elementem, zwłaszcza na trasach regionalnych i turystycznych, jest możliwość przewozu minimum czterech rowerów w każdej jednostce.


Nowe nabytki POLREGIO zostaną wyposażone w klimatyzację, system informacji pasażerskiej oraz monitoring, co podniesie standard podróżowania. Pomyślano także o podróżnych o ograniczonej mobilności – zamontowane zostaną rampy ułatwiające wsiadanie, a w pojazdach znajdą się co najmniej dwa miejsca dla osób na wózkach. Komfort zwiększy również toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, z dodatkowym przewijakiem dla niemowląt.


POLREGIO konsekwentnie wzmacnia flotę spalinową


Zakup pięciu jednostek LINT i TALENT to tylko jedna z aktywności POLREGIO w zakresie taboru. Przewoźnik szuka również kolejnych używanych pociągów spalinowych, tym razem dla obsługi tras na Warmii i Mazurach. To pokazuje, że mimo planów elektryfikacji, tabor spalinowy pozostanie w użyciu przez najbliższe lata.


Ponadto, POLREGIO jednocześnie intensywnie działa na rzecz floty elektrycznej. W lipcu tego roku przewoźnik podpisał umowę na zakup używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które pojadą w województwie małopolskim. Wcześniej udało się uzyskać dofinansowanie na zeroemisyjne składy, mające trafić do województw świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego, wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Te działania pokazują dwutorową strategię spółki, koncentrującą się zarówno na odnowieniu taboru spalinowego, jak i na modernizacji w kierunku elektryfikacji.


Wnętrze pojazdu Talent
Pięć używanych pociągów spalinowych zasili flotę POLREGIO. Dostaną je Wielkopolska i Lubuskie / fot. POLREGIO

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page