top of page

PKP Intercity: 1319 wagonów w 7 miesięcy. Tyle było potrzebne do przewozu kibiców

Pociąg z kibicami
Fot. Kadr z filmu - Youtube / 24plreporter

PKP Intercity ujawniło, ile razy w 2025 roku realizowano usługę dołączenia wagonu, oraz jaka była ilość uruchomionych pociągów specjalnych. Przewozy te miały miejsce od 1 stycznia do 31 lipca 2025 roku.


W 2025 roku, w okresie od 1 stycznia do 31 lipca, PKP Intercity zrealizowało szereg niestandardowych przewozów, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom zarówno klientów biznesowych, jak i grup zorganizowanych. Działania te obejmowały zarówno dołączanie dodatkowych wagonów do regularnych składów, jak i uruchamianie w pełni dedykowanych pociągów specjalnych. To pokazuje, że oferta przewoźnika jest bardziej elastyczna, niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.


Dołączanie wagonów do regularnych składów


Usługa dołączenia wagonu do istniejącego pociągu była realizowana przez PKP Intercity dziewięć razy w 2025 roku. Jest to opcja skierowana głównie do grup, które potrzebują dodatkowej przestrzeni lub chcą podróżować w specjalnie przystosowanym wagonie, na przykład na spotkanie biznesowe czy konferencję. Dominującym typem były wagony konferencyjne, których dołączono aż pięć razy.


Oto szczegółowe zestawienie realizacji tej usługi:

  • Wagony konferencyjne: 5 razy

  • Wagony klasy II: 3 razy

  • Wagony klasy I: 1 raz


Komercyjne pociągi specjalne


Oprócz rozbudowy istniejących składów, PKP Intercity trzykrotnie uruchomiło pociągi specjalne, w pełni dostosowane do potrzeb komercyjnych klientów. Wyłączono z tego zestawienia przewozy związane z transportem kibiców, które stanowią oddzielną kategorię. Te trzy komercyjne kursy różniły się zestawieniem wagonów, co świadczy o indywidualnym podejściu przewoźnika do każdego zamówienia.


Pociągi specjalne zostały zestawione w następujący sposób:


  1. Pociąg składający się z czterech wagonów bezprzedziałowych klasy II oraz dwóch wagonów konferencyjnych.

  2. Pociąg składający się z siedmiu wagonów bezprzedziałowych klasy II.

  3. Pociąg składający się z dwóch wagonów konferencyjnych oraz jednego wagonu przedziałowego klasy II.


Podobnie jak w przypadku dołączania wagonów, również w pociągach specjalnych dużą rolę odegrały wagony konferencyjne, pojawiając się w dwóch z trzech uruchomień.


Przewozy kibiców


Dodatkowo, od 1 stycznia do 31 lipca 2025 roku, przewoźnik mocno angażował się w transport zorganizowanych grup kibiców. W tym okresie uruchomiono aż 148 pociągów specjalnych dla tej grupy pasażerów.


Łącznie pociągi te zostały zestawione z 1319 wagonów. Oznacza to, że średni skład pociągu dla kibiców liczył około 9 wagonów.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page