PKP Intercity dorzuca wagony i łączy pociągi. Zmiany na długi weekend
- Marek Zioła

- 2 godziny temu
- 2 minut(y) czytania

PKP Intercity, analizując rezerwacje biletów na czas Święta Niepodległości, zdecydowało się na wzmocnienie swojej oferty przewozowej. Aby sprostać dużemu zapotrzebowaniu, w okresie od 7 do 12 listopada przewoźnik włączy do pociągów blisko 290 dodatkowych wagonów. Jest to reakcja na duże zainteresowanie podróżami, szczególnie w kierunku miast organizujących uroczystości oraz popularnych destynacji wypoczynkowych.
Codziennie w trakcie długiego weekendu na tory wyjedzie ponad 500 pociągów. Wzmocnienia dotknęły ponad 230 składów kursujących na najbardziej obleganych trasach w kraju. W wielu przypadkach, aby efektywnie zwiększyć pojemność, przewoźnik zdecydował się również na prowadzenie składów w trakcji wielokrotnej – co dotyczy 20 pociągów, które pojadą jako jednostki podwójne, a nawet potrójne.
Które trasy PKP Intercity zyskają dodatkowe wagony?
Wzmocnienia objęły przede wszystkim te relacje, które tradycyjnie cieszą się największą frekwencją podczas długich weekendów. Celem było zwiększenie komfortu podróżowania, minimalizując ryzyko przepełnienia pociągów.
Dodatkowe wagony pojawiły się między innymi na trasach:
Północ-Południe: Połączenia z Gdyni oraz Warszawy do Krakowa, Krynicy i Zakopanego.
Wybrzeże: Pociągi na trasach Łódź/Warszawa – Gdynia oraz Warszawa – Kołobrzeg, a także składy jadące do Ustki (z Przemyśla, Krakowa, Wrocławia i Poznania).
Wschód-Zachód: Wzmocniono pociągi Przemyśl/Kraków – Berlin, Gdynia/Poznań – Berlin i Warszawa – Berlin. Duże zainteresowanie przewozami międzynarodowymi również wymusiło zwiększenie liczby miejsc w tych składach.
Pozostałe relacje: Dodatkowe wagony kursują też na trasach Warszawa – Szczecin, Warszawa – Wrocław, a także w relacjach do Rzeszowa/Przemyśla oraz Białegostoku/Suwałk.
Podwójna i potrójna trakcja zwiększa pojemność
PKP Intercity wykorzystuje potencjał elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), które będą kursować w podwójnym zestawieniu. Dwa połączone składy ED160 Flirt będą obsługiwać między innymi trasy Warszawa – Kraków, Kraków – Olsztyn – Kraków oraz Olsztyn – Łódź.
Podobnie, w trakcji podwójnej pojadą pociągi obsługiwane jednostkami ED161 Dart, w tym na relacjach Warszawa – Wrocław – Warszawa oraz Białystok – Łódź. Na przykład, pociąg IC 1632 Łużyce (relacja Warszawa – Wrocław/Zgorzelec) – który zazwyczaj ma 150 metrów i 350 miejsc – 8 i 11 listopada zostanie wydłużony do 300 metrów, oferując 700 miejsc. W rejonach górskich, gdzie często kursują składy spalinowe, jednostki SD85 w relacji Kraków/Zagórz/Kraków wyruszą w podwójnym, a nawet potrójnym zestawieniu.
Zmiany na stacji Warszawa Centralna
Podróżni, których trasa prowadzi przez Warszawę, muszą wziąć pod uwagę zmiany w rozkładzie jazdy, obowiązujące od 8 do 16 listopada. Są one spowodowane pracami torowymi na stacji Warszawa Centralna, gdzie planowana jest instalacja czterech nowych rozjazdów.
W efekcie, część połączeń zostanie poprowadzona przez stacje Warszawa Gdańska i Warszawa Śródmieście – dotyczy to składów jadących między innymi z i do Białegostoku, Lublina, Poznania, Bydgoszczy, Gdyni oraz Olsztyna. Co więcej, niektóre pociągi będą rozpoczynać lub kończyć bieg na stacjach Warszawa Główna, Warszawa Gdańska lub Warszawa Wschodnia.
Aby zminimalizować utrudnienia, na największych dworcach, w tym na warszawskich: Zachodniej, Centralnej i Wschodniej, a także w Krakowie Głównym, Poznaniu Głównym i Wrocławiu Głównym, będą dostępni mobilni informatorzy. Ich zadaniem będzie wsparcie pasażerów w odnalezieniu się na dworcach, ustaleniu właściwych peronów i przesiadek.















Komentarze