top of page

PKP Intercity: Piętrowe pociągi w sierpniu z wybranym dostawcą

Wizualizacja piętrowych EZT dla PKP Intercity
Wiz. PKP IC

PKP Intercity ogłosi w sierpniu wyniki przetargu na dostawę piętrowych pociągów, które mają obsługiwać kluczowe trasy w Polsce. Jak zapowiedział prezes Janusz Malinowski, w planach jest także modernizacja wagonów sypialnych. Przewoźnik kontynuuje również inwestycje w tabor, zwiększając liczbę wagonów COMBO.


PKP Intercity planują w sierpniu ogłosić zwycięzcę przetargu na dostawę i utrzymanie piętrowych pociągów, które mają zwiększyć komfort podróży na najpopularniejszych trasach. W ubiegłym tygodniu do postępowania zgłosiły się dwie firmy: Alstom Polska oraz Stadler Polska. Zamówienie obejmuje 42 elektryczne zespoły trakcyjne z możliwością rozszerzenia o kolejne 30 pojazdów. Będzie to pierwsze takie zamówienie w Polsce i jednocześnie największe pod względem liczby pojazdów przeznaczonych do obsługi połączeń dalekobieżnych, które mają osiągać prędkość do 200 km/h.


Analiza ofert i plany na wagony sypialne


Prezes PKP Intercity, Janusz Malinowski, w rozmowie z Polską Agencją Prasową, podkreślił, że obecnie spółka intensywnie analizuje obie oferty.

"To jest bardzo obszerny materiał. Każda oferta to jest ponad tysiąc stron, więc my musimy bardzo to dokładnie posprawdzać, przeanalizować i jak będziemy gotowi, to ogłosimy wynik postępowania. Myślę, że potrwa to ok. trzech tygodni; w sierpniu będzie decyzja"

Prezes poinformował również o dalszych planach taborowych, w tym o modernizacji wagonów sypialnych. Część z nich, bo 27 sztuk, powstaje w ramach realizowanego zamówienia na 300 nowych wagonów od Fabryki Pojazdów Szynowych – H. Cegielski. Oprócz tego, w planach jest modernizacja 32 kolejnych wagonów. Jak zapowiedział Malinowski, przetarg na ich naprawę zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku, po analizie zapotrzebowania polskiego przemysłu.


Inwestycje w wagony COMBO i udogodnienia dla pasażerów


PKP Intercity stawiają również na rozwój floty wagonów typu COMBO, które charakteryzują się większą przestrzenią, przystosowaną między innymi do przewozu rowerów. Jak zapowiedział prezes spółki, w tym roku przybędzie około 100 takich pojazdów. Będzie to istotny zastrzyk dla pasażerów, szczególnie tych podróżujących z osobami z niepełnosprawnościami, którzy będą mogli korzystać z udogodnień. Wagony COMBO będą także wyposażone w strefy gastronomiczne. Firma zainstalowała już 90 maszyn vendingowych w 45 wagonach, a wszystkie wagony modernizowane będą sukcesywnie w nie wyposażane.


Docelowe trasy i rozwój przewozów


Piętrowe pociągi PKP Intercity mają kursować na najbardziej obleganych trasach, łącząc Warszawę z innymi dużymi miastami, takimi jak Gdańsk, Wrocław, Kraków, Łódź czy Białystok. Każdy skład będzie mógł przewieźć co najmniej 480 pasażerów, oferując nowoczesne udogodnienia. Znajdą się w nich między innymi klimatyzacja, Wi-Fi, gniazdka, strefy ciszy, przestrzeń dla dzieci, miejsca na rowery oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Przewoźnik zakłada, że w bieżącym roku przewiezie 88 milionów pasażerów, a do 2030 roku liczba ta wzrośnie do 110 milionów.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page