top of page

PKP Intercity z rekordową liczbą pasażerów w pierwszym półroczu 2025 roku

Infografika przedstawiająca podsumowanie wyników PKP Intercity w pierwszej połowie 2025 roku, w tym liczbę pasażerów, rozwój połączeń oraz inwestycje w tabor.
Fot. PKP IC

PKP Intercity odnotowało znaczący wzrost liczby pasażerów w pierwszej połowie 2025 roku, przewożąc ponad 40 milionów osób. Narodowy przewoźnik kolejowy sukcesywnie rozwija swoją ofertę, wprowadzając nowe połączenia i zwiększając komfort podróży. Dane te potwierdzają rosnące zaufanie Polaków do transportu kolejowego.


W pierwszym półroczu 2025 roku, PKP Intercity przewiozło 40,4 miliona pasażerów, co stanowi wzrost o ponad 9% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym oraz o 31% więcej niż dwa lata temu. Średnio dziennie z usług przewoźnika korzystało 223 tysiące osób. Największą frekwencję odnotowano 1 czerwca, kiedy to pociągi PKP Intercity przewiozły rekordowe 332 tysiące pasażerów. Wzrost liczby podróżnych był szczególnie widoczny na trasach takich jak Poznań – Szczecin (wzrost o 60%), Kraków – Zakopane (wzrost o 59%) oraz Szczecin – Warszawa (wzrost o 53%).


Rozwój siatki połączeń i komfortu podróży


Obecny, wakacyjny rozkład jazdy PKP Intercity obejmuje 514 połączeń dziennie, co oznacza zwiększenie oferty o 60 połączeń w porównaniu do ubiegłego roku. Wprowadzono nowe trasy oraz usprawniono czasy przejazdów. Pociąg Express InterCity Premium, znany jako Pendolino, po raz pierwszy kursuje ze stolicy do Świnoujścia, oferując najszybszy dojazd do tego nadmorskiego kurortu. Uruchomiono również ekonomiczny skład IC Merkury z Wrocławia do Świnoujścia. Zwiększono liczbę „sprinterów”, czyli najszybszych połączeń, umożliwiających dojazd z Warszawy do Białegostoku w około 1,5 godziny czy do Bydgoszczy w 2,5 godziny. Nowością jest także pociąg IC Kasztelan łączący Kraków i Hrubieszów przez Mielec, a także wznowione po kilku latach połączenie do Giżycka. Pilotażowy międzynarodowy pociąg IC Adriatic Express na trasie Warszawa – Rijeka okazał się sukcesem, z większością miejsc wykupionych do końca wakacji.


Wzrost liczby dostępnych miejsc i modernizacja taboru


W pierwszym półroczu PKP Intercity wzmocniło 4267 pociągów, dodając 5940 dodatkowych wagonów, co stanowi wzrost odpowiednio o 8,5% i 9% w porównaniu do ubiegłego roku. Zrealizowano również o 21% więcej przejazdów elektrycznych zespołów trakcyjnych w podwójnym zestawieniu, co pozwoliło na przewóz jednorazowo około 600 pasażerów. Punktualność pociągów dalekobieżnych utrzymuje się na poziomie blisko 80%, pomimo zwiększenia liczby połączeń.


Przewoźnik kontynuuje zakrojone na szeroką skalę projekty taborowe o wartości 16,5 miliarda złotych. Od stycznia do czerwca odebrano 18 lokomotyw Griffin, które mogą rozwijać prędkość do 160 km/h. Do końca roku planowany jest odbiór kolejnych 20 lokomotyw tej serii. Park taborowy został wzbogacony o 21 zmodernizowanych wagonów, a w drugim półroczu ma zostać odebranych jeszcze 141 wagonów, modernizowanych w zakładach PESA, H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych oraz PKP Intercity Remtrak. Zakończono również montaż 90 automatów vendingowych w 45 wagonach COMBO.


PKP Intercity inwestuje także w rozwój infrastruktury technicznej. W marcu podpisano umowę na budowę nowej lokomotywowni na bocznicy Warszawa Grochów, a w Przemyślu trwa rozbudowa zaplecza technicznego wraz z nowoczesną myjnią. W 2025 roku PKP Intercity planuje zainwestować 292 miliony złotych netto w infrastrukturę, co obejmuje między innymi rozbudowę bocznic w Lublinie, Białymstoku, Łodzi, Warszawie oraz Gdyni.


Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page