top of page

PKP PLK stawiają na rozwój linii kolejowej 104

Przystanek kolejowy Raba Niżna na linii kolejowej nr 104
Fot. Wikipedia I Rafał Chmielowiec

Rusza przetarg na modernizację kluczowego odcinka C1 linii kolejowej nr 104 Tymbark – Limanowa. Inwestycja obejmuje kompleksowe zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach większego projektu modernizacyjnego. Celem jest zwiększenie komfortu podróży oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego w województwie małopolskim.


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na zaprojektowanie (w zakresie branży SRK) i kompleksowe wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 104 na odcinku C1 Tymbark – Limanowa. Jest to część szeroko zakrojonego projektu pod nazwą „Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark / Mszana Dolna oraz modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz – Etap II”. Całość przedsięwzięcia ma na celu znaczącą poprawę infrastruktury kolejowej w regionie małopolskim.


Zakres prac na linii kolejowej nr 104


Przedmiotem zamówienia jest realizacja szeregu zadań projektowych i budowlanych. Obejmują one między innymi rozbiórkę, przebudowę, rozbudowę i budowę obiektów budowlanych w ciągu linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz na odcinku C1, a także budowę fragmentu linii kolejowej nr 622 Podłęże R401 – Tymbark. W ramach prac budowlanych przewidziano modernizację nawierzchni i podtorza, roboty odwodnieniowe i hydrotechniczne, budowę i przebudowę sieci zewnętrznych, dróg, a także urządzeń sterowania ruchem kolejowym (SRK) oraz systemów telekomunikacyjnych. Istotnym elementem jest również modernizacja sieci trakcyjnej wraz z systemem zasilania i sterowania oraz linią potrzeb nietrakcyjnych.


Inwestycja przewiduje także szereg skomplikowanych prac inżynieryjnych, w tym budowę obiektów inżynieryjnych, z kluczowym tunelem kolejowym, tunelem ewakuacyjnym i przewiązkami. Zostaną również wykonane perony, obiekty obsługi podróżnych oraz obiekty kubaturowe. Zamówienie obejmuje także roboty geologiczne i geotechniczne, prace związane z małą architekturą, wycinkę drzew i krzewów oraz roboty środowiskowe. Całość ma być zgodna z obowiązującymi przepisami i normami.


Gwarancje i opcje dodatkowe


W ramach przetargu wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia procesu oceny zgodności podsystemów strukturalnych na każdym etapie realizacji – od projektowania, przez budowę, aż po końcowe próby podsystemu, a także do przekazania odpowiednich deklaracji weryfikacji WE i certyfikatów weryfikacji WE. Zamawiający wymaga również zapewnienia gwarancji jakości dla wszystkich dostarczonych systemów, w tym urządzeń sterowania ruchem kolejowym (SRK), na zasadach określonych w Opisie Przedmiotu Zamówienia (OPZ) i Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU).


Dodatkowo, przetarg przewiduje opcję na interfejs, która obejmuje realizację zmian w urządzeniach sterowania ruchem kolejowym i ETCS, zgodnie z rozdziałem 5 Programu Funkcjonalno-Użytkowego. Termin realizacji podstawowego zakresu zamówienia wynosi 72 miesiące od daty zawarcia umowy, przy czym zakończenie wszystkich robót i przekazanie dokumentacji powykonawczej ma nastąpić w ciągu 36 miesięcy.


Wymagania wobec wykonawców i terminy


Oferty można składać wyłącznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej Zamawiającego. Ważność oferty musi być utrzymana do 25 listopada 2025 roku. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zastrzegają, że każda firma może złożyć tylko jedną ofertę, a zamówienie nie jest podzielone na części. Od wykonawców wymaga się udowodnienia odpowiedniego doświadczenia, w tym wykonania robót budowlanych na zelektryfikowanych liniach kolejowych, budowy sieci trakcyjnej, zabudowy rozjazdów, budowy stacji kolejowych oraz systemów sterowania ruchem kolejowym.


Wymagane jest również doświadczenie w budowie lub przebudowie mostów, wiaduktów, estakad, przejść podziemnych, a także tunelu kolejowego o długości co najmniej 1700 metrów. Firmy muszą także posiadać doświadczenie w dokumentacji projektowej dla infrastruktury kolejowej w zakresie sterowania ruchem kolejowym. Szczegółowe informacje dotyczące wymagań i warunków udziału w przetargu znajdują się w Tomie I Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).


Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page