PKP S.A. wprowadza mobilnych informatorów. Pomoc na 12 największych dworcach
- Marek Zioła

- 5 dni temu
- 2 minut(y) czytania

Polskie Koleje Państwowe wprowadzają nową usługę na 12 największych dworcach w kraju. Od jutra, czyli 29 listopada pasażerowie będą mogli korzystać ze wsparcia specjalnie przeszkolonych mobilnych informatorów, którzy mają pomagać w orientacji na stacji oraz dostarczać bieżących informacji, szczególnie w okresach zwiększonego ruchu. To kolejna inicjatywa, która ma na celu postawienie pasażerów w centrum uwagi spółki.
Usługa wsparcia na dworcach ma na celu ułatwienie podróży, zwłaszcza w momentach wzmożonego ruchu, na przykład przed świętami czy w czasie zmian rozkładów jazdy. Mobilni informatorzy będą dostępni w ogólnodostępnych przestrzeniach dworców i łatwo ich będzie rozpoznać – będą ubrani w czerwone kamizelki i kurtki. Ich zadaniem będzie udzielanie pomocy w wielu kwestiach związanych z funkcjonowaniem stacji i przejazdem pociągiem.
Mobilni informatorzy PKP S.A. na 12 dworcach
Od 29 listopada przez co najmniej najbliższy rok, podróżni będą mogli liczyć na pomoc na 12 największych dworcach w kraju. Oprócz ogólnych informacji, mobilni informatorzy mają również służyć praktycznymi poradami dotyczącymi zasad podróżowania. Pomogą też osobom o szczególnych potrzebach w znalezieniu odpowiednich ułatwień na stacji.
Zakres wsparcia, jakiego mają udzielać pracownicy Polskich Kolei Państwowych, jest szeroki. Obejmuje on między innymi:
rozkład jazdy pociągów,
dostępne usługi na dworcu (np. toalety, przechowalnia bagażu),
topografia obiektu i najbliższego otoczenia, co jest szczególnie pomocne na dużych stacjach,
zasady podróżowania i ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami.
Jak podkreśla Paweł Lisiewicz, członek zarządu PKP S.A., nowa inicjatywa ma ogromne znaczenie dla pasażerów:
Chcemy, aby każdy podróżny czuł, że na dworcu informacja jest na wyciągnięcie ręki oraz że może otrzymać wsparcie. Usługa powstała z myślą o realnych potrzebach klientów, także tych, którzy podróżują rzadziej. To niezmiernie ważne na dużych dworcach, szczególnie w okresach wzmożonego ruchu. Wszystko po to, by każda podróż zaczynała się od pozytywnego doświadczenia – uśmiechu, poczucia zaopiekowania i pewności, że jest ktoś obok, gotowy pomóc.
Kiedy i gdzie dokładnie pojawią się mobilni informatorzy
Usługa rusza już 29 listopada i będzie dostępna na następujących dworcach: Bydgoszcz Główna, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Katowice, Kraków Główny, Lublin Główny, Opole Główne, Poznań Główny, Szczecin Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia oraz Wrocław Główny.
Warto dodać, że PKP Intercity również włączy się w tę akcję. Pasażerowie na wybranych dworcach, zwłaszcza w okresie zmiany rozkładu jazdy w grudniu 2025 roku, a także w czasie świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku 2026, będą mogli liczyć na dodatkową pomoc informatorów przewoźnika.















Komentarze