top of page

Pociągi PKP Intercity pojechały do Lipska. Ruszyły połączenia IC Saxonia i IC Via Regia

Lokomotywa PKP Intercity w specjalnej okleinie z wizerunkiem Jana Sebastiana Bacha i napisem Lipsk na peronie dworca.
Fot. PKP IC

PKP Intercity 14 grudnia 2024 roku uruchomiły dwa nowe, bezpośrednie połączenia do Lipska. Pociągi IC Saxonia oraz IC Via Regia zapewniają codzienną komunikację z południowej Polski do jednego z najważniejszych ośrodków kulturalnych i gospodarczych w Niemczech.


Nowa oferta przewoźnika pozwala na podróż bez przesiadek do Lipska z takich miast jak Przemyśl, Rzeszów, Kraków, Katowice, Opole czy Wrocław. Składy przekraczają granicę państwową na przejściu Węgliniec – Horka. Jest to ważne rozszerzenie siatki połączeń międzynarodowych, szczególnie dla mieszkańców Dolnego Śląska i Małopolski, którzy zyskują szybki dostęp do Saksonii. Czas przejazdu z Wrocławia do Lipska wynosi zaledwie 3 godziny i 32 minuty, co czyni pociąg realną alternatywą dla transportu samochodowego.


Szczegóły kursowania nowych składów do Lipska


Pociąg IC Saxonia wyjeżdża z Krakowa o 5:56, by dotrzeć do Lipska o 13:04. W drogę powrotną rusza po godzinie 14:00, meldując się w stolicy Małopolski przed 22:30. Z kolei IC Via Regia obsługuje dłuższą trasę, zaczynając bieg w Przemyślu o 7:12. Pociąg ten przejeżdża przez Rzeszów, Tarnów i Kraków, docierając do celu po godzinie 17:00.


Warto zauważyć specyficzną organizację ruchu tych pociągów na terenie Polski. IC Saxonia na odcinku między Krakowem a Wrocławiem kursuje połączony z grupą wagonów IC Chełmoński, które docelowo jadą do Świnoujścia. Podobnie wygląda sytuacja z IC Via Regia, który do Wrocławia jedzie w jednym składzie z pociągiem IC Wyczółkowski. Rozłączanie i dołączanie wagonów odbywa się na stacji Wrocław Główny.


Komfort podróży i bilety do Lipska


W każdym z pociągów przygotowano ponad 300 miejsc siedzących. Standard obejmuje jeden wagon pierwszej klasy (54 miejsca) oraz cztery wagony drugiej klasy (252 miejsca). Składy są w pełni klimatyzowane i wyposażone w gniazdka elektryczne oraz system informacji pasażerskiej. Podróżni mogą korzystać z usług gastronomicznych. Na trasie do Wrocławia dostępny jest wagon restauracyjny WARS, natomiast na dalszym odcinku w stronę granicy obsługa prowadzi sprzedaż z wózków minibar.


Ceny biletów w ofercie Super Promo International zaczynają się od około 103 złotych (23,90 euro) dla pasażerów ruszających z Wrocławia lub Opola. Podróż z Katowic i Krakowa to koszt od 120 złotych, a z Rzeszowa i Przemyśla od 150 złotych. Bilety można nabyć w systemie sprzedaży internetowej oraz w kasach z półrocznym wyprzedzeniem.


Lipsk jako cel podróży do Lipska


Uruchomienie tych połączeń ułatwia dostęp do miasta kojarzonego z wielkimi kompozytorami. To tutaj tworzyli Jan Sebastian Bach czy Robert Schumann. Lipsk to jednak nie tylko historia i kultura, ale też ważny węzeł przesiadkowy w głąb Niemiec. Dzięki dogodnym godzinom przyjazdów, pasażerowie mogą kontynuować podróż w stronę Berlina czy Frankfurtu nad Menem. Inwestycja w te połączenia rozwiązuje problem ograniczonej liczby bezpośrednich pociągów dalekobieżnych łączących południowy korytarz transportowy Polski z zachodnim sąsiadem.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.pl

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page