top of page

Postępy w projekcie Alstom Citadis dla SEPTA. Kluczowa modernizacja Filadelfii

Wizualizacja nowych  tramwajów Citadis dla SEPTA
Źródło zdjęcia: Alstom

Alstom osiąga kluczowe etapy w projekcie dostawy 130 tramwajów Citadis dla Southeastern Pennsylvania Transportation Authority (SEPTA). Mariana Duarte, Dyrektor Projektu w Alstom, przedstawia postępy w tym strategicznym przedsięwzięciu, które ma na celu modernizację 130-letniego systemu tramwajowego Filadelfii i ustanowienie standardów dla przyszłych projektów w Ameryce Północnej.


Projekt Alstom dostarczający 130 tramwajów Citadis dla SEPTA wkracza w zaawansowaną fazę realizacji.

Mariana Duarte, doświadczona Dyrektor Projektu ds. Taboru Kolejowego w Alstom, nadzoruje to kompleksowe przedsięwzięcie. Od momentu podpisania zlecenia rozpoczęcia prac (NTP) 31 maja 2023 roku, projekt osiągnął znaczące postępy, z większością umów z dostawcami sfinalizowanych i dwiema trzecimi fazy projektowania ukończonymi.


Zaawansowane etapy projektowania i produkcji


Obecnie projekt zbliża się do trzeciego i ostatniego przeglądu projektu (FDR), który rozpocznie się jesienią 2025 roku. Po jego zakończeniu, Alstom będzie gotowy do rozpoczęcia produkcji tramwajów w swoim zakładzie w Hornell w przyszłym roku. Znaczącym kamieniem milowym było również zaprezentowanie makiet, w tym makiet kabiny, które dotarły do Filadelfii w marcu 2025 roku w celu przeglądu projektu, oraz makiety "fazę 1" połowy tramwaju. Ta ostatnia ewoluuje do "fazy 2" po zakończeniu projektowania i zostanie wysłana do Filadelfii w celu publicznego podglądu.


Wyzwania integracji z historyczną infrastrukturą


Jednym z największych wyzwań projektu jest integracja nowoczesnych tramwajów Citadis z 130-letnią siecią tramwajową Filadelfii, znaną jako "program modernizacji trolejbusów". Sieć ta, pierwotnie zaprojektowana dla pojazdów konnych i wykorzystująca szeroki rozstaw torów Pensylwanii, stanowi typowy przykład projektu typu "brownfield", gdzie Alstom musi dostosować swoje najnowsze technologie do istniejącej infrastruktury. Wymaga to ścisłej współpracy z SEPTA w celu maksymalizacji potencjału historycznej sieci i wdrożenia niezbędnych korekt technicznych.


Poprawa doświadczeń pasażerów


Nowe tramwaje Citadis znacząco poprawią komfort podróżowania pasażerów w Filadelfii. Obecnie używane 40-letnie pojazdy Kawasaki z lat 80. zostaną zastąpione nowoczesnymi tramwajami wieloprzegubowymi, dwukierunkowymi, w pełni zgodnymi z Ustawą o Niepełnosprawnych Amerykanach (ADA) i wyposażonymi w 100% niskopodłogową podłogę ułatwiającą wsiadanie. Tramwaje będą również oferować specjalnie wyznaczone miejsca na wózki inwalidzkie, rowery i wózki dziecięce, porty USB oraz audiowizualny system informacji pasażerskiej. Design tramwajów, inspirowany Dzwonem Wolności, będzie odzwierciedlał historyczny charakter Filadelfii.


Dostosowanie do lokalnego rynku i zgodność z "Buy America"


Projekt tramwajów dla SEPTA jest częścią portfolio Citadis dla USA, adaptującego europejskie tramwaje do amerykańskich standardów technicznych. Jako projekt finansowany federalnie, musi on spełniać wymogi "Buy America", co oznacza, że pociągi muszą być produkowane w amerykańskim zakładzie, z ponad 70% amerykańskiej zawartości. To wymagało od Alstom stworzenia lokalnego łańcucha dostaw i transferu technologii. Alstom zwiększa swoją obecność w Filadelfii, otwierając tam biuro projektowe we wrześniu 2024 roku, aby wspierać klientów i przyszłe projekty.


Dalsze plany i perspektywy


Kolejnymi krokami w projekcie jest finalizacja FDR i zakończenie fazy projektowania, co zostanie zwieńczone prezentacją makiety połowy tramwaju w fazie 2. Równolegle, Alstom przygotowuje się do produkcji nadwozi w Hornell (NY), wykorzystując najbardziej zaawansowane technologie. W Hornell przeprowadzana jest transformacja zakładu w celu wsparcia wieloprojektowej linii produkcyjnej dla przyszłych pojazdów lekkiej kolei. Rok 2026, w którym Filadelfia będzie obchodzić 250. rocznicę Deklaracji Niepodległości i będzie gospodarzem meczów ćwierćfinałowych Mistrzostw Świata FIFA, stanowi okazję do zaprezentowania makiety tramwaju SEPTA na stadionie.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page