top of page

Rail Baltica: PKP PLK z przetargiem na odcinek Białystok – Ełk

Rail Baltica na Litwie (tory w splocie)
Fot. Wikipedia I Gediminas z litewskiej Wikipedii

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na realizację kluczowych robót budowlanych w ramach projektu Rail Baltica. Inwestycje obejmą modernizację linii kolejowej E 75 na odcinkach Białystok – Knyszyn, Knyszyn – Osowiec oraz Osowiec – Ełk, co przyczyni się do zwiększenia przepustowości i komfortu podróży w północno-wschodniej Polsce.


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK) poszukują wykonawców dla strategicznego przedsięwzięcia, które znacząco wpłynie na rozwój infrastruktury kolejowej w Polsce. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji wykonawczej oraz realizacja robót budowlanych na kluczowych odcinkach linii kolejowej E 75, stanowiącej część transeuropejskiego korytarza transportowego Rail Baltica. Projekt obejmuje modernizację i budowę linii numer 38, a także przebudowę linii 515 i 516, wraz z towarzyszącą infrastrukturą.


Zakres podstawowy inwestycji na Rail Baltica


Główny zakres zamówienia koncentruje się na modernizacji i budowie dwutorowej linii numer 38 na odcinkach Białystok – Knyszyn (od km 3+591 do km 25+204) oraz Osowiec – Ełk (od km 61+061 do km 98+800). Dodatkowo, projekt przewiduje przebudowę linii 515 i 516 z zachowaniem jednotorowych odcinków, co ma usprawnić ruch kolejowy w regionie. Roboty budowlane obejmą szeroki zakres branż, takich jak nawierzchnia i podtorze, urządzenia sterowania ruchem kolejowym (srk), systemy telekomunikacyjne, sieć trakcyjna, a także obiekty inżynieryjne i kubaturowe, takie jak perony. Inwestycje te są kluczowe dla zwiększenia bezpieczeństwa i efektywności transportu kolejowego.


Prawo opcji w przetargu PKP PLK


Przetarg przewiduje również pięć opcji dodatkowych, które mogą zostać uruchomione w zależności od potrzeb zamawiającego. Opcja numer jeden dotyczy modernizacji i budowy dwutorowej linii numer 38 na odcinku Knyszyn – Osowiec, co stanowi uzupełnienie podstawowego zakresu prac. Kolejne opcje obejmują budowę wiaduktu kolejowego w Grajewie oraz przejść pod torami w Białymstoku (ulica Wiedeńska i ulica Wrocławska) i na stacji Osowiec. Realizacja tych dodatkowych elementów przyczyni się do poprawy płynności ruchu drogowego i pieszego w okolicach modernizowanych linii kolejowych. Okresy realizacji poszczególnych opcji wahają się od 28 do 35 miesięcy od momentu ich uruchomienia.


Informacje ogólne dotyczące przetargu


Postępowanie jest prowadzone w trybie otwartym, zgodnie z przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych. PKP PLK nie dopuszczają składania ofert częściowych ani wariantowych. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania w przypadku braku przyznania środków publicznych na sfinansowanie projektu. Wszelka komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się za pośrednictwem Platformy Zakupowej PKP PLK. Oferty muszą być sporządzone w języku polskim i podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Całość inwestycji zlokalizowana jest na terenie województw podlaskiego i warmińsko-mazurskiego, obejmując powiaty: m. Białystok, białostocki, moniecki, grajewski i ełcki.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page