

49false51 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


43false21 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


00false14 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


45false07 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


30false09 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


W tegoroczną majówkę Polacy masowo zdecydowali się na podróże pociągami dalekobieżnymi oferowanymi przez PKP Intercity. W ciągu dziesięciu dni majowego przedłużonego weekendu, od piątku 25 kwietnia do niedzieli 4 maja, narodowy przewoźnik obsłużył niemal 2,4 miliona pasażerów. Dla porównania, w ubiegłoroczną majówkę liczba podróżujących wyniosła 2,2 miliona. Ten znaczący wzrost o 6% rok do roku podkreśla preferencje Polaków do wyboru kolei jako środka transportu, szczególnie w okresach zwiększonej mobilności. Największe natężenie ruchu odnotowano w sobotę, 4 maja, kiedy to pociągami PKP Intercity podróżowało blisko 318 tysięcy osób. Ten wyjątkowy wynik nie tylko stanowi najlepszy dzienny rezultat w historii spółki, ale również przekracza poprzedni rekord, ustanowiony 18 sierpnia 2024 roku (306 tysięcy pasażerów), o 4%.
PKP Intercity, świadome wzmożonego ruchu pasażerskiego w okresie majówki, aktywnie zareagowało na prognozowany popyt, podejmując szereg działań mających na celu zwiększenie dostępności miejsc w pociągach. Kluczowym elementem tej strategii było uruchomienie 27 dodatkowych składów pociągów, które kursowały na najbardziej obleganych trasach. Ponadto, przewoźnik zdecydował się na wydłużenie relacji 38 istniejących połączeń, co umożliwiło dotarcie do większej liczby destynacji bez konieczności przesiadek. W kluczowym okresie od 30 kwietnia do 5 maja znacząco wzmocniono aż 464 pociągi, dołączając do nich imponującą liczbę 781 dodatkowych wagonów. Te dodatkowe wagony były strategicznie kierowane na najbardziej popularne relacje, łączące główne ośrodki miejskie w Polsce oraz zapewniające komfortowy dojazd do popularnych kurortów nad Morzem Bałtyckim i w malowniczych regionach górskich. Dodatkowo, w celu zwiększenia przepustowości i elastyczności operacyjnej, 9 składów zostało wzmocnionych dodatkowymi pojazdami trakcyjnymi, zarówno elektrycznymi, jak i spalinowymi. Te działania pozwoliły na sprawniejsze obsłużenie zwiększonego potoku podróżnych i minimalizację potencjalnych utrudnień.
Źródło zdjęcia: PKP Intercity










Komentarze