top of page

Ruch tramwajów w Warszawie na Grójeckiej i alei Krakowskiej wstrzymany

Tramwaj Tramwajów Warszawskich
Źródło zdjęcia: Facebook I Tramwaje Warszawskie

Od poniedziałku 2 czerwca w Warszawie wprowadzono zmiany w organizacji ruchu tramwajowego na ulicach Grójeckiej i alei Krakowskiej. Przerwa w kursowaniu tramwajów jest związana z intensywnymi pracami modernizacyjnymi i budową nowej trasy tramwajowej.


Zmiany dotyczą odcinka od Placu Narutowicza do pętli P+R Al. Krakowska. W rejonie przystanku Och-Teatr wybudowano tymczasowy rozjazd nakładkowy, który umożliwia zawracanie tramwajów. Od wtorku 3 czerwca tramwaje linii 9 dojeżdżają do tego miejsca od strony centrum, natomiast dalszy odcinek pozostaje wyłączony z ruchu.


Komunikacja zastępcza i alternatywne połączenia


W związku z zawieszeniem ruchu tramwajów, uruchomiono autobusową komunikację zastępczą. Autobusy linii Z-9 kursują na trasie Plac Narutowicza – P+R Al. Krakowska, a linia Z14 obsługuje relację Plac Narutowicza – pętla Instalatorów. Dodatkowo, aby ułatwić pasażerom podróż, autobusy linii 124 oraz linie podmiejskie, które dotychczas kończyły bieg na pętli P+R Al. Krakowska, zostały wydłużone do przystanku PKP Rakowiec. Na PKP Rakowiec możliwa jest przesiadka na pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM) i Kolei Mazowieckich (KM), umożliwiające dojazd do centrum oraz stacji metra M1 i M2.


Cel i zakres prac


Przerwa w ruchu tramwajów jest spowodowana budową nowej trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego. Kluczowym elementem prac jest budowa węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu ulic Grójeckiej i Bitwy Warszawskiej 1920 roku, a także przebudowa magistrali ciepłowniczej. Okres wyłączenia ruchu tramwajowego zostanie również wykorzystany na remont odcinka torów na ulicy Grójeckiej oraz na inne prace utrzymaniowe w kierunku pętli P+R Al. Krakowska. Powrót tramwajów na ulice Grójecką i al. Krakowską planowany jest na październik 2025 roku.


W ramach trwającej inwestycji powstaje 1,6-kilometrowa trasa tramwajowa, która połączy ulicę Grójecką z Dworcem Zachodnim. Nowa linia ma zapewnić bezpośredni dojazd pasażerów w rejon peronów kolejowych. Podziemny przystanek końcowy będzie skomunikowany schodami ruchomymi i windami z przejściem podziemnym, które zostanie rozbudowane w ramach prac na stacji kolejowej. Celem tych działań jest zapewnienie wygodnych i krótkich przesiadek. Trasa do Dworca Zachodniego stanowi fragment tramwaju do Wilanowa, czyli obwodowej trasy, która w przyszłości ma połączyć Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów. Inwestycja jest dofinansowana z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 i została uznana za operację o znaczeniu strategicznym.


Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page