Stadler finalizuje największe zamówienie dla Schweizerische Südostbahn AG
- Marek Zioła

- 25 maj
- 2 minut(y) czytania

Stadler zakończył dostawę 43 pociągów Traverso i FLIRT3 dla Schweizerische Südostbahn (SOB), realizując największe zamówienie w historii przewoźnika. Tym samym, miedziane pociągi Traverso stały się wizytówką SOB, wpływając na wizerunek i komfort podróży.
W centrum serwisowym SOB w Herisau odbyło się oficjalne przekazanie ostatniego pociągu, co oznacza
punktualne zakończenie największego zamówienia taboru dla Schweizerische Südostbahn AG. W ciągu sześciu lat Stadler dostarczył 43 pociągi Traverso i FLIRT3, wyprodukowane w Bussnang TG. Miedziane składy Traverso znacząco wpłynęły na wizerunek SOB.
Nowoczesna flota dla rozwoju
Odnowienie floty stanowiło największe zamówienie w historii Schweizerische Südostbahn (SOB). Od 2016 roku przewoźnik zamówił w kilku etapach 30 miedzianych pociągów Traverso i 13 srebrnych pociągów FLIRT3, co odpowiada 5508,3 metrom taboru. Dostawa czterdziestego trzeciego pojazdu oznacza punktualne zakończenie projektu.
Nowe pojazdy symbolizują również transformację SOB z regionalnego przewoźnika w ogólnokrajowego dostawcę usług w ruchu dalekobieżnym i regionalnym. Pierwsze pojazdy wprowadzono do eksploatacji stopniowo od czerwca 2019 roku. Obecnie miedziane pociągi kształtują wizerunek i doświadczenia podróżnych na linii „Voralpen-Express”, dalekobieżnych liniach „Aare Linth”, „Treno Gottardo”, a od rozkładu jazdy 2024/25 także nowego „Alpenrhein-Express”. Pociągi są również wykorzystywane na różnych połączeniach regionalnych we wschodniej i środkowej Szwajcarii.
Szwajcarska jakość i innowacje
Stadler wyprodukował pociągi w Bussnang TG, co przyniosło korzyści wielu lokalnym dostawcom. Pojazdy zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o topograficznych wymaganiach szwajcarskiej sieci kolejowej, charakteryzującej się miejscami znacznymi nachyleniami. Łączą one nowoczesną technologię z wysokiej jakości, a jednocześnie funkcjonalnym wyposażeniem. Pociągi te stanowią skok jakościowy zarówno pod względem operacyjnym, jak i komfortu.
Kluczowe cechy pociągów obejmują przestronne, niskopodłogowe wejścia dla podróży bez barier, klimatyzowane przedziały pasażerskie z nowoczesnym wnętrzem, ciche podwozia dla zwiększonego komfortu, gniazdka elektryczne przy wszystkich siedzeniach, bezpłatne Wi-Fi i automat z przekąskami w strefie bistro (tylko w Traverso). Posiadają one również potężny napęd, który umożliwia ich eksploatację zarówno na głównych, jak i bocznych trasach.
Dennis Laubbacher, dyrektor generalny Stadler Bussnang AG, wyraził zadowolenie z projektu, podkreślając, że pociągi wyznaczają nowe standardy zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym. Thomas Schäfer, kierownik projektu ds. zamówień taboru w SOB, również pozytywnie ocenił współpracę ze Stadlerem, podkreślając zadowolenie klientów z pociągów Traverso i niezawodność partnera.















Komentarze