Sukces nocnych połączeń do Gdyni. Baltic Express z wydłużonymi kursami wagonów sypialnych.
- Marek Zioła
- 1 dzień temu
- 2 minut(y) czytania

České dráhy i PKP Intercity podjęły decyzję o przedłużeniu kursowania wagonów sypialnych w składach nocnych połączeń EC 460 i EC 461 Baltic Express. To świetna wiadomość dla wszystkich podróżujących w kierunku polskiego wybrzeża Bałtyku.
Dobra wiadomość dla wszystkich podróżujących w kierunku polskiego wybrzeża Bałtyku. České dráhy oraz PKP Intercity podjęły decyzję o przedłużeniu kursowania wagonów sypialnych w składach nocnych połączeń EC 460 i EC 461 Baltic Express. Pierwotny termin eksploatacji, który miał zakończyć się wraz z końcem sierpnia, został zmieniony i wydłużony aż do 29 września, co jest bezpośrednią odpowiedzią na duże zainteresowanie ze strony pasażerów.

Rosnące zainteresowanie połączeniami do Bałtyku
Codziennie w trasę wyrusza cztery pary pociągów pod nazwą Baltic Express, oferując podróż nowoczesnymi wagonami wyposażonymi w klimatyzację, gniazdka elektryczne, możliwość zakupu przekąsek oraz komfortowe siedzenia. Sukces tego połączenia podkreśla Michal Krapinec, prezes zarządu i dyrektor generalny Českých drah.
„Baltic Express przeżywa swój pierwszy sezon letni i już teraz widzimy, że wygodne podróżowanie pociągiem nad Morze Bałtyckie cieszy się naprawdę dużym zainteresowaniem wśród pasażerów. Dotyczy to również połączenia nocnego, na które od połowy kwietnia w ramach testów wprowadziliśmy wagon sypialny. Szybko znalazł on swoją klientelę, dlatego wspólnie z PKP Intercity zdecydowaliśmy się przedłużyć jego kursowanie o kolejny miesiąc ponad pierwotny plan” – mówi Michal Krapinec. „Sprzedaż biletów już uruchomiliśmy. Dlatego polecam potencjalnym zainteresowanym, aby nie zwlekali, miejsca szybko znikają.”
Klimatyzowane wagony sypialne PKP Intercity typu WLAB9bmnouz, oferujące osiem przedziałów trzyosobowych o łącznej pojemności 24 miejsc, są włączane do składów pociągów EC 460 (odjazd z Pragi Głównej codziennie o 18:51) oraz EC 461 (odjazd z Gdyni Głównej codziennie po godzinie 23:00). Każde kupé jest dostępne w wariantach Single, Double lub Triple. Wagony są również wyposażone w prysznice.
Oferta gastronomiczna i przyszłe plany rozwoju
Na terenie Czech składy pociągów standardowo składają się z czterech wagonów, a w przypadku pociągów nocnych z pięciu wagonów, w tym jednego wagonu pierwszej klasy przewoźnika PKP Intercity. Na pokładzie, na terenie Czech, dostępny jest minibarek JLV oferujący przekąski. Dodatkowe wagony, w tym wagon restauracyjny, są dołączane do składu we Wrocławiu i pochodzą z taboru PKP Intercity.
„Od początku przyszłego rozkładu jazdy w połowie grudnia planujemy również dodanie wagonu bistro, który zaoferuje wszystkie słynne przysmaki od JLV, a dodatkowo zwiększymy w ten sposób pojemność składu” – dodaje Krapinec.
Jak kupić bilet na Baltic Express?
Podobnie jak w przypadku innych pociągów dalekobieżnych narodowego przewoźnika, również tutaj obowiązuje zasada, że im wcześniej kupi się bilet, tym korzystniejsza jest cena. Przy wczesnym zakupie biletu podróż nad morze może kosztować mniej niż 750 koron czeskich, a ceny biletów do Wrocławia zaczynają się od mniej niż 400 koron czeskich. Cena dopłaty za miejsce w wagonie sypialnym w przedziale trzyosobowym wynosi 759 koron czeskich, niezależnie od przebytej odległości. W cenie biletu każdy pasażer w wagonie sypialnym otrzymuje zestaw higieniczny oraz nowy pakiet powitalny z drobnymi przekąskami. Rano dla podróżnych przygotowana jest śniadanie w wariancie słonym lub słodkim. Przy zakupie biletów online na Baltic Express do Polski na stronie e-shopu Českých dráh www.cd.cz lub w aplikacji mobilnej Můj vlak, pasażerowie otrzymują również bezpłatną rezerwację miejsca siedzącego, która jest niezbędna do podróży na terenie Polski.
Comments