top of page

Szybciej i bezpieczniej na torach. PKP PLK kończą prace na Dolnym Śląsku i Żuławach

Maszyna PUN
Fot. PKP PLK

Polskie Linie Kolejowe poinformowały 18 sierpnia 2025 roku o zakończeniu kluczowych prac torowych na Dolnym Śląsku i rozpoczęciu kolejnych na Żuławach. Prace na linii 274 między Jelenią Górą a Starą Kamienicą dobiegły końca, natomiast na linii 204 Malbork – Stare Pole wciąż trwają intensywne działania. Dzięki inwestycjom pasażerowie mogą liczyć na szybsze i bardziej komfortowe podróże.


Polskie Linie Kolejowe prowadzą zaawansowane prace modernizacyjne na szlakach kolejowych w dwóch regionach Polski. Na Dolnym Śląsku, na malowniczej trasie numer 274 Jelenia Góra – Stara Kamienica, zakończono działania mające na celu poprawę stanu nawierzchni. Z kolei na Pomorzu, na linii 204 Malbork – Stare Pole, prace wciąż nabierają tempa. Głównym celem inwestycji jest nie tylko unowocześnienie infrastruktury, ale także skrócenie czasu podróży i zwiększenie bezpieczeństwa na torach.


Maszyna PUN
Szybciej i bezpieczniej na torach. PKP PLK kończą prace na Dolnym Śląsku i Żuławach / fot. PKP PLK

Nowoczesna kolej w sercu Karkonoszy


Na linii 274, która przebiega przez urokliwe tereny Karkonoszy, prace utrzymaniowe objęły wymianę podkładów i szyn na odcinkach o łącznej długości ponad 1,4 kilometra. W ramach projektu wykorzystano nowe podkłady betonowe oraz szyny staroużyteczne. Dzięki tym działaniom udało się zlikwidować dwa ograniczenia prędkości do 40 km/h, przywracając prędkość rozkładową 70 km/h, co znacząco poprawi płynność ruchu pociągów na tym odcinku. Koszt robót wyniósł 2,4 miliona złotych. Inwestycję zrealizowała spółka DOLKOM, należąca do Grupy Kapitałowej PKP Polskie Linie Kolejowe.


Zwiększenie prędkości pociągów na Żuławach


Na początku sierpnia maszyna do potokowej wymiany nawierzchni rozpoczęła prace na linii kolejowej numer 204 między Malborkiem a Starym Polem. Całkowicie wymienionych zostanie prawie 10 kilometrów torów. Roboty obejmują wymianę szyn, podkładów strunobetonowych oraz tłucznia. Około 30% podsypki pochodzi z recyklingu, co stanowi proekologiczne podejście do modernizacji infrastruktury. Po zakończeniu prac, prędkość pociągów pasażerskich na tym odcinku ma wzrosnąć ze 100-120 km/h do 160 km/h. Pociągi towarowe również przyspieszą, osiągając prędkość 120 km/h. Zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich na Żuławach skróci czas przejazdu o blisko dwie minuty.


Maszyna PUN i pracownicy kolei
Szybciej i bezpieczniej na torach. PKP PLK kończą prace na Dolnym Śląsku i Żuławach / fot. PKP PLK

Dalsze plany Polskich Linii Kolejowych


Zakończone i trwające prace modernizacyjne są częścią większego planu inwestycyjnego Polskich Linii Kolejowych. Jeszcze w sierpniu jedna z maszyn rozpocznie prace na kolejnym odcinku linii 204, tym razem między Gronowem Elbląskim a Elblągiem. Z początkiem września kolejna maszyna pojawi się na linii 137, na odcinku Rogoźnica – Jawor, kontynuując intensywną wymianę nawierzchni w różnych częściach kraju. Wszystkie te działania mają na celu poprawę jakości podróży, zwiększenie bezpieczeństwa oraz efektywności transportu towarowego w Polsce.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.pl

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page