Turyngia stawia na ekologiczny transport kolejowy: DB Regio zamawia bateryjne pociągi FLIRT Akku od Stadlera
- Marek Zioła

- 21 kwi
- 2 minut(y) czytania

DB Regio zamówiło 19 nowoczesnych, bateryjno-elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT Akku od szwajcarskiego producenta Stadler. Pojazdy te będą obsługiwać połączenia w ramach sieci bateryjnej w środkowej Turyngii. To ważny krok w kierunku dekarbonizacji lokalnego pasażerskiego transportu kolejowego w tym niemieckim landzie.
Zamówienie jest częścią nowej umowy przewozowej DB Regio, która będzie obowiązywać od grudnia 2028 roku do grudnia 2043 roku i obejmuje roczną pracę eksploatacyjną na poziomie około 3,6 miliona kilometrów. Nowe pociągi bateryjne będą mogły pokonywać odcinki do 80 kilometrów bez zasilania z sieci trakcyjnej, wykorzystując energię zgromadzoną podczas jazdy pod trakcją elektryczną. Umożliwi to znaczną redukcję emisji dwutlenku węgla i przyczyni się do lokalnie bezemisyjnej eksploatacji.
Nowoczesne wyposażenie i wysoki komfort podróży
Nowe pojazdy FLIRT Akku zaoferują pasażerom nie tylko większą liczbę miejsc siedzących, ale także bezbarierowy dostęp, przestronne rozmieszczenie siedzeń, bezpłatne Wi-Fi, monitoring wideo oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej. Pociągi będą wyposażone w 160 miejsc siedzących, w tym 148 stałych foteli i 12 miejsc uchylnych, a także wydzielone miejsca na rowery, wózki inwalidzkie i dziecięce.
Pionierski design dla Turyngii
Po raz pierwszy w Turyngii określono wiążący projekt wnętrza i wyglądu zewnętrznego pojazdów. W przyszłości ten jednolity design będzie stopniowo wprowadzany w innych częściach Turyngii, aby ujednolicić i uczynić rozpoznawalnym lokalny pasażerski transport kolejowy.
Stadler umacnia pozycję lidera na rynku
Stadler ugruntował swoją pozycję jako lider rynku w dziedzinie alternatywnych technologii napędowych. W samej Europie aż 50 procent wszystkich pojazdów szynowych z alternatywnymi systemami napędowymi pochodzi od tego producenta. Firma poczyniła znaczące postępy w rozwoju i wdrażaniu pociągów zasilanych bateryjnie. Te pociągi stanowią przyjazną dla środowiska alternatywę dla konwencjonalnych napędów spalinowych i są szczególnie odpowiednie dla tras, które są częściowo niezelektryfikowane. Stadler dodatkowo umocnił swoją wiodącą pozycję dzięki kilku udanym projektom i zamówieniom, takim jak dostawa 44 pociągów FLIRT Akku dla DB Regio do eksploatacji w sieci Palatynatu oraz łącznie 151 pociągów FLIRT Akku w Niemczech.
Źródło zdjęcia: Stadler















Komentarze