W przetargu POLREGIO na zakup SZT jedna oferta
- Marek Zioła

- 23 paź
- 2 minut(y) czytania

POLREGIO poinformowało o zakończeniu etapu składania ofert w postępowaniu na zakup pięciu używanych spalinowych jednostek taboru. Na ogłoszone na początku października zamówienie odpowiedziała tylko jedna firma, Public Transport Service, która zaproponowała kwotę mieszczącą się w zakładanym przez POLREGIO budżecie. Teraz zarząd spółki zajmie się merytoryczną weryfikacją złożonej oferty na używany tabor spalinowy, co przybliża do realizacji tego ważnego dla przewoźnika celu.
POLREGIO planuje wzmocnić swoją flotę pięcioma używanymi spalinowymi zespołami trakcyjnymi. Przetarg na dostawę pojazdów ogłoszono na początku października, a jego celem jest poprawa stabilności i jakości świadczonych usług, szczególnie w zachodniej części kraju. Zakończenie etapu składania ofert, w którym do przewoźnika wpłynęła jedna propozycja, to ważny krok w kierunku finalizacji zakupu.
Public Transport Service zaoferowało używany tabor spalinowy
Jak wynika z komunikatu POLREGIO, jedyną ofertę w przetargu złożyła firma Public Transport Service. Istotne jest, że zaproponowana przez oferenta kwota jest zgodna z budżetem, jaki przewoźnik przeznaczył na zakup. Oznacza to, że po pomyślnej weryfikacji merytorycznej oferta może zostać przyjęta, co znacząco wpłynie na realizację zakupu.
Wojciech Dinges, wiceprezes POLREGIO, pozytywnie ocenia postępy w przetargu:
Przetarg wchodzi w nową fazę. Mamy nadzieję, że uda się go sprawnie rozstrzygnąć. Zakup tych pojazdów będzie kolejnym krokiem w stronę poprawy sytuacji taborowej POLREGIO. Planujemy skierować je na tory w województwach lubuskim i wielkopolskim, co pozwoli odciążyć już eksploatowane składy i zwiększy odporność spółki na awarie czy zdarzenia losowe. Naszym celem pozostaje zapewnianie stabilnej oferty przewozowej i dalsze budowanie zaufania podróżnych.
Używany tabor spalinowy wzmocni połączenia w zachodniej Polsce
Nowo pozyskane spalinowe jednostki mają zostać skierowane przede wszystkim do obsługi połączeń w województwach lubuskim i wielkopolskim. Zasilenie floty w tych regionach pozwoli na odciążenie obecnie eksploatowanych składów, a tym samym zwiększy odporność POLREGIO na ewentualne awarie lub nieprzewidziane zdarzenia. Dzięki temu przewoźnik ma zamiar poprawić stabilność i niezawodność swojej oferty.
Każdy z planowanych do zakupu pojazdów ma zapewniać przestrzeń dla ponad 200 pasażerów. Z tego minimum 120 miejsc to miejsca siedzące, co jest istotne dla komfortu podróżnych na dłuższych trasach. Ponadto, specyfikacja wymaga, by jednostki były nowoczesne pod względem wyposażenia.
Wyposażenie techniczne używanych jednostek
Wśród standardów wyposażenia technicznego, które muszą spełniać nabyte jednostki, znajdują się udogodnienia dla pasażerów i zwiększające bezpieczeństwo. Pojazdy mają posiadać klimatyzację, monitoring, a także dynamiczny system informacji pasażerskiej.
Ważnym aspektem przetargu jest również dostosowanie jednostek do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Zaplanowano udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym specjalnie przystosowaną toaletę oraz rampy ułatwiające wsiadanie i wysiadanie. W taborze znajdzie się także wyznaczone miejsce do wygodnego przewozu rowerów.















Komentarze