Warszawa Gołąbki w nowej odsłonie. Znika kładka, powstanie przejście podziemne i parking
- Marek Zioła

- 29 wrz
- 2 minut(y) czytania

Przystanek Warszawa Gołąbki czeka na rewolucyjne zmiany. PKP PLK ogłosiły przetarg na budowę dwóch nowych peronów oraz podziemnego przejścia, które całkowicie odmienią obsługę pasażerów w tym rejonie.
Inwestycja finansowana z budżetu państwa ma ruszyć w przyszłym roku, a jej zakończenie zaplanowano na 2029 rok. Modernizacja przystanku Warszawa Gołąbki to jeden z kroków w kierunku poprawy dostępności i funkcjonalności infrastruktury kolejowej w aglomeracji warszawskiej. Zamiast dotychczasowej kładki nad torami powstanie nowoczesne i bezkolizyjne przejście podziemne.

Dwa perony dla większej liczby połączeń
Obecnie pasażerowie na przystanku Warszawa Gołąbki korzystają z jednego peronu. W ramach planowanej inwestycji zostanie on zastąpiony dwoma nowymi, 200-metrowymi peronami. Będą one wyposażone w system dynamicznej informacji pasażerskiej, co znacząco ułatwi podróżnym orientację.
Co ważne, perony zostaną połączone z wiaduktem przy ulicy Gierdziejewskiego. Udogodnienie to zostanie zrealizowane poprzez budowę schodów i wind, co sprawi, że przystanek będzie w pełni dostępny dla osób o ograniczonej mobilności, z wózkami dziecięcymi czy dużym bagażem. Modernizacja obejmie również sieć trakcyjną, niezbędną do prawidłowego funkcjonowania odnowionej infrastruktury.
Koniec z kładką nad torami. Wygodne przejście podziemne w Warszawie Gołąbki
Kluczowym elementem całej inwestycji jest budowa przejścia podziemnego. Zastąpi ono starą i często niewygodną kładkę nad torami. Tunel pod torami będzie wyposażony w pochylnie, co zwiększy komfort i bezpieczeństwo. Takie rozwiązanie jest standardem w nowoczesnych węzłach przesiadkowych i pozwala na bezproblemowe przemieszczanie się między peronami, niezależnie od warunków pogodowych.
Dodatkowym udogodnieniem dla podróżnych dojeżdżających na przystanek samochodem będzie budowa nowego parkingu. Zlokalizowany po północnej stronie przystanku, pomieści on 30 samochodów, co jest odpowiedzią na rosnące potrzeby pasażerów korzystających z kolei jako elementu codziennej drogi do pracy czy szkoły (ang. Park&Ride).
Nowe możliwości dla ruchu pasażerskiego
Dzięki przebudowie, przystanek Warszawa Gołąbki zyska nowe możliwości obsługi. Nowa infrastruktura umożliwi efektywną obsługę ruchu pasażerskiego na dwóch liniach kolejowych: nr 3 (Warszawa – Poznań) oraz nr 507 (Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Gołąbki). Ta zmiana jest szczególnie istotna, ponieważ pozwoli przystankowi obsługiwać pociągi pasażerskie, w tym te, które kursują od strony Warszawy Gdańskiej.
Ogłoszony przetarg to dopiero pierwszy krok. Prace projektowe ruszą w przyszłym roku, a podpisanie umowy z wykonawcą przewidziano na pierwszy kwartał 2026 roku. Pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość, gdyż zakończenie wszystkich prac planowane jest na 2029 rok. Docelowo zmiany te mają przynieść realną korzyść: większy komfort, lepszą dostępność i nowoczesną infrastrukturę dostosowaną do wymogów współczesnego transportu kolejowego.















Komentarze