Wielkopolska: 10 jednostek 48WE idzie na P4. Przetarg ogłoszony
- Marek Zioła

- 25 wrz
- 2 minut(y) czytania

Samorząd Województwa Wielkopolskiego, za pośrednictwem Urzędu Marszałkowskiego, ogłosił przetarg na wykonanie napraw na czwartym poziomie utrzymania dla 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 48WE. Prace, które obejmą również odświeżenie dokumentacji technicznej oraz udzielenie gwarancji, mają potrwać do końca 2027 roku.
Województwo Wielkopolskie, będące właścicielem taboru, ogłosiło przetarg na naprawę dziesięciu pociągów typu 48WE. Postępowanie, opublikowane 24 września 2025 roku, ma wyłonić wykonawcę, który przeprowadzi gruntowne prace serwisowe, niezbędne do dalszej eksploatacji pojazdów. Termin składania ofert upływa 29 października 2025 roku.

Co obejmie naprawa dziesięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych?
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa, która nie ogranicza się wyłącznie do naprawy. Wybrany podmiot będzie odpowiedzialny za przeprowadzenie czynności czwartego poziomu utrzymania (P4) dla 10 pociągów 48WE, co jest kluczowe dla zapewnienia ich sprawności i bezpieczeństwa. W ramach prac konieczne będzie również zaktualizowanie i przekazanie dokumentacji technicznej, a także udzielenie licencji na oprogramowanie pokładowe oraz na samą dokumentację. To kluczowe, ponieważ sprawna obsługa taboru wymaga dostępu do aktualnych schematów i instrukcji.
Samorząd stawia także wysokie wymagania przed potencjalnymi wykonawcami. W przetargu mogą wziąć udział firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat wykonały co najmniej trzy naprawy okresowe na poziomie P4 lub P5, dotyczące elektrycznych zespołów trakcyjnych z napędem asynchronicznym. Wartość każdej z tych napraw musiała wynosić co najmniej 4 500 000 złotych brutto. Dodatkowo, wykonawca będzie musiał udzielić gwarancji i rozszerzonej rękojmi za wady na pojazdy, oprogramowanie i dokumentację techniczną.
Kryteria i szczegóły przetargu na naprawę pociągów
Zamawiający, czyli Województwo Wielkopolskie, jako główny czynnik wyboru oferty ustalił cenę brutto, której przypisano wagę 70 procent. Pozostałe 30 procent punktacji będzie zależało od terminów wykonania napraw. W tym przypadku 20 procent punktów będzie można otrzymać za krótki termin naprawy pierwszego i drugiego pojazdu, a 10 procent za termin naprawy pozostałych pociągów.
Przewidywany czas realizacji zamówienia to lata 2025-2027, co oznacza, że prace będą rozłożone w czasie. Otwarcie ofert ma nastąpić 29 października 2025 roku. Warto zaznaczyć, że przetarg objęty jest zakresem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA), a oferty muszą być składane elektronicznie przy użyciu zaawansowanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Zgodnie z informacjami z dokumentów przetargowych, wykonawca będzie również zobowiązany do zatrudnienia pracowników na umowę o pracę. Zamawiający zastrzegł sobie także prawo do wykluczenia z postępowania podmiotów objętych sankcjami nałożonymi w związku z działaniami destabilizującymi sytuację na Ukrainie.
















Komentarze