

49false51 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


43false21 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


00false14 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


45false07 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


30false09 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)


Zgodnie z informacjami przekazanymi przez "Dziennik Gazetę Prawną", RegioJet w najbliższy czwartek rozpocznie pilotażowe kursy na trasie Warszawa-Kraków. Początkowo będzie to jedna para połączeń dziennie, a przejazd ma trwać 3 godziny i 20 minut. Jest to pierwszy krok w rozwoju siatki połączeń krajowych w Polsce, gdyż od połowy grudnia przewoźnik planuje stopniowo rozszerzać swoją działalność. Do kwietnia przyszłego roku zamierza uruchomić docelowy rozkład na trasach z Warszawy do Krakowa, Poznania i Trójmiasta.
Wejście RegioJet na trasę Warszawa-Kraków już teraz wywołało reakcję dotychczasowego monopolisty, PKP Intercity. "Dziennik Gazeta Prawna" zauważa, że polski przewoźnik obniżył ceny biletów na konkurencyjnej trasie. W ostatni piątek bilet na pociąg Intercity, odjeżdżający pół godziny przed kursem RegioJet, kosztował 45 zł, czyli o 4 zł mniej niż u konkurencji. Był to skład kategorii Intercity, na który bilet zwykle kosztuje około 70 zł. Również ceny za podróż Pendolino spadły, z 169 zł do 101 zł na kurs wyjeżdżający godzinę przed pociągiem czeskiego przewoźnika.
Jak informuje PAP, PKP Intercity będzie musiał zmierzyć się z kolejnym konkurentem. W przyszłym roku na trasie Warszawa-Kraków-Praga ma pojawić się firma Leo Express, również z Czech. Obecnie oferuje ona połączenia z Pragi do Krakowa, a od 1 marca 2026 roku planuje przedłużyć trasę do stolicy Polski. Na tej linii mają być dostępne dwie pary połączeń dziennie. Według informacji "Dziennika Gazety Prawnej", Leo Express oferuje najtańsze bilety na kurs z Warszawy do Krakowa już za 9 zł, jednak w tej cenie dostępne są tylko cztery miejsca w całym pociągu.










Komentarze