Wąskotorówka w Hajnówce szykuje się do remontu P5. Przetarg ogłoszony
- Marek Zioła
- 20 godzin temu
- 2 minut(y) czytania

Nadleśnictwo Hajnówka ogłosiło przetarg na wykonanie przeglądu P5 lokomotywy spalinowej V10 C. Prace remontowe mają objąć pełny demontaż podzespołów i zespołów pojazdu, a także wykonanie naprawy głównej zgodnie z dokumentacją techniczną. Przegląd lokomotywy jest kluczowy dla jej dalszej eksploatacji i zapewnienia bezpiecznego przewozu pasażerów w 2025 roku.
Nadleśnictwo Hajnówka, będące zarządcą Wąskotorowej Kolejki Leśnej, opublikowało ogłoszenie o zamówieniu publicznym, które dotyczy "Przeglądu lokomotywy P5 Wąskotorowej Kolejki Leśnej w Nadleśnictwie Hajnówka w roku 2025". Przetarg ma na celu wyłonienie wykonawcy, który zajmie się kompleksowym przeglądem i naprawą główną lokomotywy V10 C o numerze inwentaryzacyjnym 700/1659. Prace te są niezbędne, aby pojazd mógł bezproblemowo kursować w nadchodzącym sezonie, co ma szczególne znaczenie dla turystyki w regionie Puszczy Białowieskiej. Przetarg ogłoszono w trybie podstawowym, a termin realizacji zamówienia ustalono na 70 dni od daty podpisania umowy.
Remont P5 lokomotywy V10 C – co wchodzi w zakres prac?
Wykonanie przeglądu P5 lokomotywy obejmuje szeroki zakres działań, które mają na celu przywrócenie pojazdu do pełnej sprawności technicznej. Zgodnie z dokumentacją przetargową, wykonawca będzie musiał przeprowadzić pełny demontaż podzespołów i zespołów lokomotywy, a także zająć się ich szczegółową oceną i naprawą. Całość prac musi być zrealizowana w oparciu o Dokumentację Systemu Utrzymania oraz Dokumentację Techniczno-Ruchową pojazdu.
W ramach naprawy głównej, do której zobowiązuje się przyszły wykonawca, konieczne jest przygotowanie szeregu dokumentów, takich jak protokoły przekazania lokomotywy do naprawy, protokoły oględzin, pomiarów i prób, a także świadectwo odbioru i karta gwarancyjna. Dodatkowo, wymagane jest sporządzenie kart pomiarowych ostoi, zestawów kołowych, silnika spalinowego oraz skrzyni biegów. Zleceniodawca wymaga, by pracownicy wykonujący prace spawalnicze posiadali odpowiednie kwalifikacje, potwierdzone Książką Spawacza lub Świadectwem Egzaminu Spawacza. Przetarg przewiduje wynagrodzenie ryczałtowe i wymaga udzielenia co najmniej rocznej gwarancji na wykonane usługi.
Wymagania wobec wykonawców przeglądu P5
Aby ubiegać się o to zamówienie, firmy muszą spełnić określone warunki. Dotyczą one między innymi zdolności technicznej i zawodowej. Wykonawca musi udowodnić, że w ciągu ostatnich trzech lat wykonał co najmniej jedną usługę w zakresie remontu głównego P5 lokomotywy o wartości nie mniejszej niż 150 000 złotych brutto. Kryteriami oceny ofert będą cena, z wagą 60 procent, oraz okres gwarancji i rękojmi, z wagą 40 procent. Dzięki temu, poza najniższą ceną, premiowane będzie również wyższa jakość usług i dłuższy okres gwarancji. Zgodnie z wymogami, wszystkie dokumenty i oświadczenia muszą być sporządzone w języku polskim oraz przesłane w formie elektronicznej za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Okres realizacji zamówienia jest ograniczony do 70 dni, co podkreśla pilny charakter prac mających na celu szybkie przygotowanie lokomotywy do sezonu turystycznego.
Komentarze