top of page

Zmiany na linii Warszawa – Siedlce. Powstają bezkolizyjne skrzyżowania

Budowa wiaduktu na ul. Chełmżyńskiej w Warszawie
Fot. PKP PLK

Na linii kolejowej nr 2, która łączy Warszawę z Siedlcami, trwają intensywne prace budowlane. W ramach inwestycji powstaje aż pięć bezkolizyjnych skrzyżowań, które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa i płynności ruchu drogowego oraz kolejowego. Dwa nowe tunele w Sulejówku zostały już ukończone, a kolejne obiekty w Rembertowie i Wesołej są w trakcie budowy.


Nowe bezkolizyjne skrzyżowania mają znacząco ułatwić życie zarówno kierowcom, jak i pieszym, rowerzystom oraz pasażerom pociągów, eliminując długie oczekiwanie przed zamkniętymi rogatkami. Inwestycje są częścią szerszego projektu modernizacji, który ma usprawnić ruch na jednej z kluczowych tras kolejowych w Polsce. Dzięki nowym obiektom, pociągi będą mogły poruszać się bezpieczniej i bez zakłóceń, co przełoży się na większy komfort podróży dla wszystkich pasażerów.


Budowa wiaduktu na ul. Chełmżyńskiej w Warszawie
Zmiany na linii Warszawa – Siedlce. Powstają bezkolizyjne skrzyżowania / fot. PKP PLK

Dwa nowe tunele w Sulejówku


W czerwcu bieżącego roku w Sulejówku otwarto tunel w ciągu ulic Przejazd i Krasińskiego, który zastąpił dotychczasowy przejazd kolejowy. Nowy obiekt, wyposażony w dwa pasy ruchu, chodnik, ścieżkę rowerową oraz windy dla osób z ograniczoną mobilnością, usprawnił ruch drogowy i umożliwił bezpieczniejsze kursowanie pociągów na trasie Warszawa – Terespol. Koszt tej inwestycji wyniósł około 100 milionów złotych i został sfinansowany z Krajowego Planu Odbudowy. Jest to już drugi tunel w Sulejówku. Pierwszy, na alei Marszałka Józefa Piłsudskiego, funkcjonuje od dwóch lat i został zrealizowany we współpracy z Województwem Mazowieckim i Miastem Sulejówek, przy częściowym wsparciu finansowym z Funduszu Spójności Unii Europejskiej.


Bezkolizyjne skrzyżowania w Warszawie


Na terenie Rembertowa trwają prace nad dwoma nowymi obiektami. Do końca 2025 roku planowane jest otwarcie 140-metrowego wiaduktu na ulicy Chełmżyńskiej, który powstaje we współpracy z miastem stołecznym za ponad 68 milionów złotych. Na wiadukcie zakończono budowę chodników i rozpoczęto układanie nawierzchni, a także montaż wind i budowę schodów. Dodatkowo w lipcu bieżącego roku podpisano umowę na budowę 140-metrowego tunelu w ciągu ulicy Marsa i alei Generała Chruściela „Montera”, który połączy Nowy i Stary Rembertów. Prace, realizowane przez konsorcjum firm INTOP SA i INTOP Warszawa, potrwają dwa i pół roku.


Tunel drogowy w Sulejówku
Zmiany na linii Warszawa – Siedlce. Powstają bezkolizyjne skrzyżowania / fot. PKP PLK

Inwestycje w Wesołej i unijne wsparcie


Również w Wesołej rozpoczęto budowę 160-metrowego tunelu na ulicy 1 Praskiego Pułku WP. Projekt zakłada dwa pasy ruchu, chodnik, ścieżkę rowerową, windy oraz połączenia z przystankami kolejowymi i autobusowymi. Zakończenie tej inwestycji, której koszt to 98 milionów złotych, planowane jest na trzeci kwartał 2027 roku. Obecnie wykonawca prowadzi prace przygotowawcze, w tym budowę tymczasowego przejazdu i objazdu drogowego, a także prace ziemne przy przebudowie ulicy Miłej. Wszystkie inwestycje na terenie Warszawy są realizowane w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap IIb – część wiaduktowa”, współfinansowanego z Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko (FEnIKS) 2021–2027.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page