České dráhy uruchomią nocne połączenie Praga – Przemyśl. Znamy datę startu
- Marek Zioła

- 7 dni temu
- 3 minut(y) czytania

České dráhy od 14 grudnia uruchomią nowe, codzienne nocne połączenie kolejowe na trasie Praga – Przemyśl. Pociąg ma być wygodną opcją podróży dla pasażerów chcących dotrzeć bezpośrednio na polsko-ukraińskie pogranicze.
České dráhy rozszerzają swoją siatkę połączeń nocnych. Wprowadzają one między innymi bezpośredni pociąg relacji Praga – Przemyśl. Linia, która rozpocznie kursowanie 14 grudnia, będzie obsługiwana codziennie i zaoferuje pasażerom podróż w wagonach sypialnych i 2. klasy. Jak zauważa prerezes ČD, w Europie Środkowej od niedawna zauważalny jest renesans nocnych połączeń.

Wagon sypialny w nocnym pociągu: lepszy komfort podróżowania
Nowe połączenie będzie kursować jako część pociągu EN 443 Slovakia z Pragi. Odjazd z czeskiej stolicy zaplanowano na 22:16, a przyjazd do Przemyśla na 10:10 następnego dnia. W przeciwnym kierunku pociąg odjedzie z Przemyśla o 17:51, docierając do Pragi o 7:46. W kierunku z Pragi, wagony na tej relacji będą kursować pod numerem EN 50443, a w kierunku powrotnym pod numerem EN 50417.
Pociąg nocny z Pragi będzie wygodną opcją na poranny przyjazd do miast w południowo-wschodniej Polsce, między innymi do Krakowa czy Rzeszowa, a także do Przemyśla, który stanowi ważny węzeł przesiadkowy.
Współpraca z ukraińskim przewoźnikiem
Z Przemyśla, dzięki współpracy z ukraińskimi kolejami (Ukrzaliznycia), pasażerowie będą mieli zapewnione skomunikowanie z pociągami kursującymi do Lwowa, Kijowa i Charkowa. Rozkład jazdy został tak ułożony, aby uwzględniał czas niezbędny na procedury graniczne.
„Zainicjowanie bezpośredniego połączenia nocnego do południowo-wschodniej Polski, aż do granicy z Ukrainą, jest naszą odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na komfortowe nocne podróże w tym regionie. We współpracy z narodowym przewoźnikiem Ukrainy, zaoferujemy pasażerom podróż w głąb Ukrainy z zaledwie jedną przesiadką” – powiedział Michal Krapinec, prezes zarządu i dyrektor generalny Českich drah. Dodał, że nocne pociągi przeżywają obecnie renesans w Europie, a ČD planuje dalszy rozwój tych usług, zwłaszcza na trasach, gdzie obserwowane jest duże zainteresowanie podróżami koleją, a Polska i Ukraina są tego przykładem.

Nowa jakość w wagonach lehátkowych do Przemyśla
Na trasie do Przemyśla w pociągu nocnym ČD wykorzystają zmodernizowane, klimatyzowane wagony lehátkowe serii Bcmz 834, które oferują osiem przedziałów w konfiguracji dla 4 lub 6 osób. Pasażerowie mają możliwość zakupu całego przedziału – jako Single, Double lub Triple – albo rezerwacji przedziału przeznaczonego wyłącznie dla kobiet.
Na tej nowej linii ČD wprowadzą pilotażowo rozszerzony serwis w wagonach sypialnych. W cenę biletu wliczone jest małe śniadanie, woda oraz gorący napój. Na miejscach pasażerów czekają pościelone koce i poduszki, a do dyspozycji przez całą podróż jest konduktor, który dba o bezpieczeństwo i nocny spokój. Oczywiście w pociągu jest dostępna także dodatkowa sprzedaż przekąsek i napojów.
Nocne połączenie Praga – Warszawa będzie szybsze
Poprawie ulegnie także istniejące nocne połączenie między Pragą a Warszawą. Od nowego rozkładu jazdy 2026, wagony sypialne będą kursować krótszą trasą i mają docierać do Warszawy Centralnej dokładnie o
godzinie 8:00, co oznacza przyjazd o ponad godzinę wcześniej niż dotychczas.
W rozkładzie jazdy na 2026 rok, České dráhy wraz z partnerami zaplanowały obsługę 9 całorocznych i 2 sezonowych relacji nocnych. W przypadku pięciu z tych relacji, przewoźnik będzie świadczyć usługi własnymi wagonami sypialnymi i lehátkowymi. Dodatkowo, na trasach Praga – Poprad-Tatry / Koszyce / Humenne, ČD oferują także tradycyjny przewóz samochodów (autovlak). Nocne pociągi ČD zatrzymują się w Czechach w ponad dwudziestu lokalizacjach i całorocznie umożliwiają podróże do ponad 60 miejsc docelowych między innymi w Niemczech, Szwajcarii, Austrii, Polsce, na Słowacji i w Węgrzech.
















Komentarze