top of page

Łódzkie chce kupić nowe EZT. Aby zlikwidować wykluczenie transportowe

Stadler Flirt ŁKA
Fot. Wikipedia I Zorro2212

Województwo Łódzkie ogłosiło przetarg na zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych, które mają za zadanie zlikwidować wykluczenie komunikacyjne w regionie. Zamówienie obejmuje dostawę sześciu pociągów z opcją na kolejne dwanaście, a także długoterminowe usługi ich utrzymania. Nowe pojazdy mają poprawić jakość i dostępność transportu kolejowego w regionie.


Województwo Łódzkie, działając przez swojego pełnomocnika, spółkę Łódzka Kolej Aglomeracyjna, ogłosiło przetarg na zakup nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Inwestycja ma na celu „Likwidację wykluczenia komunikacyjnego w Łódzkiem – spójny i zrównoważony system transportowy województwa łódzkiego”. Zamówienie, realizowane w trybie procedury otwartej, zakłada dostawę fabrycznie nowych, maksymalnie pięcioczłonowych pociągów, które będą przeznaczone do obsługi pasażerskiej.


Szczegóły dotyczące zamówienia i kryteria oceny


Przedmiotem zamówienia jest dostawa sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych. W ramach prawa opcji zamawiający może zdecydować się na zakup dodatkowych dwunastu pojazdów. Całość zamówienia obejmuje również przeszkolenie personelu oraz świadczenie usług utrzymania taboru przez okres 25 lat, z możliwością wydłużenia go o kolejne 5 lat. Termin dostawy pociągów w ramach zamówienia podstawowego wynosi 42 miesiące od dnia zawarcia umowy. Kryteria oceny ofert są zróżnicowane i obejmują między innymi cenę dostawy (35%), cenę usług utrzymania (25%), a także współczynnik efektywności kosztowej (20%). Istotne będą również typ wózków tocznych (10%) oraz termin dostawy (10%).


Wymagania wobec wykonawców


Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu muszą spełnić szereg warunków. Wśród nich znajduje się wymóg posiadania odpowiednich referencji – konieczne jest udokumentowanie, że w ciągu ostatnich pięciu lat firma zrealizowała co najmniej jedno zamówienie na dostawę minimum trzech fabrycznie nowych, co najmniej trzyczłonowych elektrycznych lub hybrydowych zespołów trakcyjnych. Pojazdy te muszą być wyposażone w urządzenia systemu ETCS co najmniej na poziomie 2 oraz być dopuszczone do eksploatacji jako zgodne z TSI. Ponadto, oferent musi wykazać się odpowiednią sytuacją finansową, posiadając środki lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 45 milionów złotych. Zamawiający wymaga także wniesienia wadium w kwocie 1,5 miliona złotych.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page