top of page

57 połączeń międzynarodowych w nowym rozkładzie PKP Intercity. Aż 17 więcej niż teraz

Pociąg PKP Intercity na stacji Wrocław Główny
Fot. Google Maps / Maciej

Od 14 grudnia 2025 roku pasażerowie będą mieli do dyspozycji o 17 więcej pociągów, kursujących do 7 krajów Europy, co łącznie daje 57 połączeń. PKP Intercity postawiło na taktyczny rozkład jazdy, który ma ułatwić planowanie podróży i zapamiętywanie godzin odjazdów, a to istotny element zwiększania liczby połączeń międzynarodowych.


Pasażerowie planujący podróże koleją po Polsce i Europie mogą zacierać ręce. PKP Intercity ogłosiło rewolucyjne zmiany w swoim rozkładzie jazdy na sezon 2025/2026, który wejdzie w życie 14 grudnia. Przewoźnik zwiększy ogólną liczbę połączeń do 555 latem i 527 poza sezonem, ale to siatka połączeń międzynarodowych jest prawdziwym hitem. Zwiększy się ona aż o 17 pociągów, osiągając imponującą liczbę 57 relacji zagranicznych. Nowe połączenia międzynarodowe, podobnie jak część krajowych, będą kursować w równych odstępach czasu. Z Warszawy do Berlina składy odjadą co 2 godziny, natomiast z Krakowa do Wiednia, a także z Krakowa, Warszawy i Trójmiasta do Pragi pociągi będą kursować co 4 godziny.


Rozwój siatki połączeń do Niemiec z PKP Intercity


Współpraca z niemieckim Deutsche Bahn przyniesie pasażerom znaczące korzyści, zwiększając liczbę relacji dalekobieżnych z 11 do 17 par połączeń. Stolice Polski i Niemiec, Warszawę i Berlin, połączy siedem par pociągów dziennych, kursujących w takcie dwugodzinnym przez Poznań. Z kolei z Krakowa, Katowic, Opola, Wrocławia i Zielonej Góry do Berlina pociągi będą jeździć co 4 godziny.


Nowością jest nocne połączenie pociągiem IC Ursa z Przemyśla (przez Rzeszów, Kraków, Wrocław) do Berlina. Drugi zestaw wagonów tego składu umożliwi dojazd do stolicy Niemiec również podróżnym z Chełma, Lublina, Warszawy, Łodzi i Kalisza.


Historycznym momentem jest także wznowienie codziennego ruchu pasażerskiego przez przejście graniczne Węgliniec – Horka, nieużywane w tym celu od 2007 roku. To tamtędy, od połowy grudnia, pojadą pociągi do Lipska: IC Saxonia z Krakowa (grupa wagonów od składu IC Chełmoński do Świnoujścia) oraz IC Via Regia z Przemyśla (grupa wagonów od składu IC Wyczółkowski do Świnoujścia).


Nowe trasy IC Carpatia i do Austrii, Czech i Słowacji


Pociąg IC Carpatia to kolejna duża nowość, która zapewni bezpośredni dojazd z Przemyśla (przez Kraków, Katowice) do Monachium, Wiednia, Salzburga, Pragi, Bratysławy i Budapesztu. W Bohuminie do IC Carpatia zostaną dołączone wagony do Monachium (jadące z IC Chopin) i do Pragi. Wagony do stolicy Słowacji i Węgier zostaną natomiast odłączone w czeskiej stacji Breclav.


IC Prater i Danubius otwierają drogę do Wiednia


W relacjach z Austrią przewoźnik uruchomi pociąg IC Prater na trasie Kraków Główny – Wiedeń (przez Oświęcim, Czechowice-Dziedzice, Ostrawę), który będzie już czwartą parą połączeń między tymi miastami. Co więcej, wydłużenie trasy pociągu IC Danubius da Poznaniowi (i Lesznu oraz Wrocławiowi) bezpośredni dojazd do stolicy Austrii. IC Danubius, który jak dotąd prowadził grupę wagonów do Krakowa, tym razem zaoferuje pasażerom także wagon gastronomiczny.


Inna relacja, IC Porta Moravica (Graz – Kraków), zyska grupę wagonów do Wrocławia, co stworzy drugie połączenie stolicy Dolnego Śląska z kluczowymi miastami Austrii (między innymi przez Wiedeń, Racibórz, Opole). Łącznie pociągi z Polski do Wiednia będą kursować w takcie co 2 godziny (z przerwą), naprzemiennie z Krakowa i Warszawy.


Więcej połączeń międzynarodowych do Czech i na Litwę


W nowym rozkładzie do Czech będzie można dojechać: 7 razy dziennie z Warszawy i Katowic oraz z Krakowa, 6 razy dziennie z Wrocławia, 5 razy dziennie z Poznania oraz 2 razy dziennie z Rzeszowa i Przemyśla. Od czerwca do siatki połączeń dołączy nowy pociąg IC Olza na trasie Kraków – Praga (przez Oświęcim, Zebrzydowice).


Dodatkowo, nocny IC Baltic Express zmieni swoją trasę. Od grudnia zatrzyma się na stacjach Toruń Główny oraz Iława Główna, oferując tym miastom bezpośrednie połączenie z Pragą i Trójmiastem.

Zwiększy się także liczba połączeń na Litwę – z 1 do 3 par pociągów. Do istniejącego IC Hańcza (Kraków – Wilno) dołączą IC Wigry (Szczecin – Wilno) oraz IC Jaćwing (Suwałki – Wilno). Wszystkie te połączenia będą realizowane z gwarantowaną przesiadką na pociąg szerokotorowy litewskich kolei LTG Link na jednym peronie w Mockawie. Co ważne, dzięki rezygnacji z zatrzymywania się na stacjach pośrednich na odcinku Warszawa – Białystok oraz lepszej koordynacji przesiadki, czas przejazdu z Warszawy do Wilna skróci się aż o około godzinę.


Nowe połączenia międzynarodowe na Ukrainę


W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie przewozami na Ukrainę, PKP Intercity uruchomi 3 nowe połączenia. Przez przejście graniczne Dorohusk – Jagodin pojedzie skład z Chełma do Charkowa, a przez przejście Przemyśl / Medyka – Mostiska dwa nowe pociągi z Przemyśla do Charkowa. Współpraca z Ukrzaliznycią zwiększy liczbę kursów z 10 do 13 par, które będą równomiernie rozłożone w ciągu doby.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page