top of page

Alstom dostarcza pierwsze pociągi Metropolis „Boa” dla Turynu

Pierwszy z czterech planowanych nowych pociągów Metropolis „Boa” w celu wdrożenia obecnej floty dostarczony do nowego warsztatu w Collegno
Fot. Alstom

Turyn wzbogaca flotę metra o nowe pociągi Alstom Metropolis „Boa”, które wyróżniają się zaawansowanymi technologiami, wysokim komfortem oraz zrównoważonym rozwojem, wspierając jednocześnie modernizację systemu sygnalizacji. Pierwszy z czterech składów został dostarczony 3 lipca 2025 roku do warsztatu w Collegno.


Pierwszy z czterech pociągów Metropolis „Boa” firmy Alstom, przeznaczonych do uzupełnienia floty metra w Turynie, został dostarczony 3 lipca 2025 roku do nowego warsztatu w Collegno. Pociągi te są już wyposażone w zaawansowany system automatyki i zostaną oddane do użytku wraz z aktywacją nowego systemu sygnalizacji i sterowania ruchem pociągów (CBTC), który jest obecnie wdrażany. Pozostałe składy mają zostać dostarczone do końca 2025 roku.


Charakterystyka i innowacje w pociągach Alstom Metropolis „Boa”


Nowe pociągi Alstom charakteryzują się czterema połączonymi ze sobą wagonami, co zwiększa komfort podróży oraz ułatwia przemieszczanie się między nimi. Każdy wagon oferuje wydzieloną strefę dla pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej, co poprawia dostępność całego składu. System monitoringu wideo w każdym wagonie jest połączony w czasie rzeczywistym ze stanowiskiem dowodzenia i kontroli, co zwiększa bezpieczeństwo. Wnętrza są funkcjonalne i jasno oświetlone dzięki innowacyjnemu oświetleniu liniowemu LED oraz ekranom multimedialnym, które umożliwiają rozpowszechnianie zarówno informacji graficznych, jak i akustycznych.


Zrównoważony rozwój i efektywność środowiskowa


W projekcie nowych pociągów dużą wagę przyłożono do zrównoważonego rozwoju. Składy wykonane są w 96% z materiałów nadających się do recyklingu, a ich silniki o wysokiej wydajności poprawiają efektywność energetyczną i zmniejszają zużycie, co korzystnie wpływa na środowisko. Kolorystyka pociągów nawiązuje do charakterystycznych barw Turynu – żółtego i niebieskiego na białym tle.


Pociągi zostały wyprodukowane w zakładzie Alstom w Valenciennes Petite Foret we Francji. Dostawa jest częścią kontraktu o wartości 156 milionów euro, który obejmuje także dostawę nowego, w pełni zautomatyzowanego systemu sygnalizacji CBTC najnowszej generacji oraz modernizację automatów pokładowych istniejącego taboru kolejowego. Infra.To wdrożyła te rozwiązania w związku z przedłużeniem linii 1 do „Cascine Vica”.


Rozwój infrastruktury i plany na przyszłość


Aby sprostać ogólnemu zapotrzebowaniu na dostępność pociągów, wynikającemu z wydłużenia torów najpierw do przystanku Bengasi, a w przyszłości także do stacji Cascine Vica, miasto Turyn złożyło wniosek do Ministerstwa Infrastruktury i Transportu (MIT) o dofinansowanie w wysokości 150 milionów euro na zakup 12 dodatkowych pociągów o podobnych parametrach, a także 58 milionów euro na prace dodatkowe i uzupełniające.


Bernardino Chiaia, prezes i dyrektor generalny Infra.To, stwierdził, że:

„Wraz z przybyciem tego nowego pociągu Metropolis osiągamy ważny kamień milowy w realizacji tego ambitnego projektu, którego celem jest poprawa mobilności i jakości miejskiego transportu publicznego. Jest to namacalny znak stałego postępu w kierunku innowacyjnych, zrównoważonych ekologicznie i dostępnych rozwiązań dla każdego. Te nowe składy pociągów, które są częścią ogólnych prac zaplanowanych na rzecz przedłużenia linii 1 do Rivoli-Cascine Vica, stanowią pierwszą aktualizację floty od czasu, gdy linia weszła do użytku komercyjnego; mamy nadzieję, że wkrótce będą im towarzyszyć dodatkowe pociągi w wystarczającej liczbie, aby w pełni wykorzystać potencjał oferowany przez nowy system sygnalizacji CBTC”.

Chiara Foglietta, radna do spraw mobilności i transportu w mieście Turyn, dodała, że:

„Dostarczenie pierwszego pociągu Boa stanowi ważny krok w kierunku coraz bardziej wydajnej, dostępnej i zrównoważonej mobilności metropolitalnej. Dzięki wprowadzeniu tych nowych pociągów, wyposażonych w najnowocześniejsze technologie i zaprojektowanych tak, aby sprostać potrzebom wszystkich pasażerów, dokonujemy jakościowego skoku naprzód w zakresie usług oferowanych obywatelom. Jest to konkretna inwestycja w przyszłość transportu publicznego w Turynie, która towarzyszy rozbudowie linii 1 i jest częścią szerszej wizji połączonego, nowoczesnego i przyjaznego dla środowiska miasta”.

Comments


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page