top of page

Alstom prezentuje rozwiązania dla transportu szynowego na targach Transport Logistic 2025

Wizualizacja nowych lokomotyw Alstom
Źródło zdjęcia: Alstom

Firma Alstom koncentruje się na wszechstronnej platformie lokomotyw Traxx oraz rozbudowanym portfolio usług. Na targach Transport Logistic w Monachium, Alstom prezentuje innowacyjne rozwiązania, w tym systemy predykcyjnego utrzymania i technologię umożliwiającą bezemisyjną eksploatację lokomotyw.


Alstom, lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, prezentuje swoje najnowsze osiągnięcia na targach Transport Logistic w Monachium, które odbywają się od 2 do 5 czerwca 2025 roku. Centralnym punktem ekspozycji Alstom jest platforma lokomotyw Traxx, która oferuje rozwiązania dla różnych potrzeb

operatorów, od manewrowania, przez transport uniwersalny, aż po ciężkie przewozy towarowe.


Platforma lokomotyw Traxx i system Onvia Cab


Platforma lokomotyw Traxx, dzięki swojej wszechstronności, zaspokaja szerokie spektrum wymagań w transporcie kolejowym. Lokomotywa Traxx Universal, wyposażona w system sygnalizacji Alstom Onvia Cab, rozszerza swoją obecność w Europie. Możliwość płynnego przekraczania granic państwowych otwiera dostęp do kolejnych krajów i korytarzy transportowych. Ostatnie zamówienia na ponad 300 lokomotyw tego typu potwierdzają zapotrzebowanie rynku na elastyczne, wydajne i uniwersalne rozwiązania.


Kompleksowe portfolio usług i system HealthHub


Kolejnym kluczowym obszarem prezentacji Alstom jest kompleksowe portfolio usług, obejmujące ponad 50 zajezdni, tworzących najszerszą sieć serwisową w Europie. Istotnym elementem oferty usługowej jest HealthHub, rozwiązanie Alstom do predykcyjnego utrzymania i zarządzania flotą. System ten monitoruje stan techniczny aktywów kolejowych, co maksymalizuje ich niezawodność i dostępność, a także optymalizuje koszty cyklu życia. HealthHub gromadzi dane standardowe i inteligentne, wykorzystując zaawansowane algorytmy oparte na sztucznej inteligencji, aby zapobiegać awariom, zanim one nastąpią. Dzięki temu możliwe jest zmniejszenie przestojów i powtarzających się usterek nawet o 50%.


Rozwój zielonych technologii w transporcie


Na swoim stoisku zewnętrznym Alstom prezentuje również postępy w dziedzinie „zielonej retrakcji”. Firma pracuje nad silnikiem wodorowym (H2 ICE), który jest rozwiązaniem typu plug-and-play umożliwiającym konwersję spalinowych lokomotyw manewrowych na napęd wodorowy. Po konwersji lokomotywa nie emituje CO2 i pozwala zaoszczędzić do 3000 ton CO2 w ciągu pozostałych 15-20 lat eksploatacji. Prototyp tego rozwiązania ma rozpocząć testy u klienta latem tego roku.


Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page