top of page

Alstom rozwinie centrum serwisowe lokomotyw w Rybniku

Podpisanie umowy na rozwój centrum serwisowego lokomotyw w Rybniku
Fot. Alstom

Alstom podpisał 25 września 2025 roku list intencyjny z DB Cargo Polska, co zapowiada stworzenie nowoczesnego centrum serwisowego lokomotyw w Rybniku. Ma ono rozszerzyć możliwości serwisowe producenta, szczególnie w odpowiedzi na dynamicznie rozwijający się rynek transportu intermodalnego. Centrum w Rybniku ma być uzupełnieniem dla istniejącego już obiektu w Toruniu, co pozwoli na efektywniejsze świadczenie usług w Polsce.


Alstom umacnia swoją pozycję w segmencie lokomotyw. Producent taboru, który jest jednym z największych w Polsce, podpisał list intencyjny z DB Cargo Polska, a celem tej współpracy jest powołanie do życia nowoczesnego centrum serwisowego w Rybniku.


Będzie ono wyposażone w specjalistyczne stanowiska przeznaczone do kompleksowej obsługi lokomotyw.

Wspólne działania w zakresie utrzymania taboru mają stanowić odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynkowe. Zaledwie w ciągu ostatnich dwóch lat Alstom zawarł umowy z polskimi przewoźnikami na dostawę 61 lokomotyw z rodziny Traxx Universal, co pokazuje rosnącą popularność tych pojazdów. Wzrost liczby maszyn w eksploatacji napędza potrzebę profesjonalnych i kompleksowych usług serwisowych, które zapewnią wysoką dostępność i niezawodność floty.


Koncentracja na transporcie intermodalnym w Polsce


Rynek transportu intermodalnego w Polsce przeżywa dynamiczny rozwój, co skłania operatorów do inwestowania w nowoczesne, energooszczędne lokomotywy. To właśnie w tym kontekście Alstom, jako producent i serwisant, chce zaoferować swoje wsparcie techniczne.


"Operatorzy w regionie coraz częściej inwestują w nowoczesny, energooszczędny tabor. To z kolei napędza rosnące zapotrzebowanie na kompleksowe rozwiązania serwisowe. W Alstom jesteśmy zaangażowani w zaspokojenie tego popytu, oferując naszym klientom wsparcie techniczne" - powiedziała Beata Rusinowicz, dyrektor zarządzająca Alstom w Polsce.

Również prezes DB Cargo Polska, Marek Staszek, podkreślił strategiczne znaczenie Rybnika. Miasto jest atrakcyjnie położone, a tamtejszy zakład produkcyjno-naprawczy jest jednym z najnowocześniejszych w tej części Europy, co gwarantuje optymalne warunki do utrzymania i przeglądów lokomotyw Alstom.


Globalne doświadczenie, polskie zaplecze


Od 2000 roku na całym świecie zamówiono ponad 6000 lokomotyw Alstom, co potwierdza kluczową rolę firmy w transformacji globalnego transportu kolejowego. Alstom jest także liderem w segmencie utrzymania, serwisując globalnie ponad 2450 lokomotyw, w tym ponad 600 z rodziny Traxx, które co roku pokonują łącznie ponad 300 milionów kilometrów w 20 krajach Europy. Ich modułowa konstrukcja pozwala na eksploatację zarówno w transporcie pasażerskim, jak i towarowym.


W ostatnich miesiącach lokomotywy Traxx Universal zdobyły uznanie w Europie Środkowo-Wschodniej.

Alstom realizuje obecnie zamówienia dla kluczowych graczy, jak 40 lokomotyw dla OnTrain, 18 dla CLIP Intermodal oraz 3 dla Captrain Polska. Co ważne, chociaż produkcja odbywa się w zakładzie Alstom w Kassel, to kluczowe komponenty, w tym nadwozia, powstają we Wrocławiu, co świadczy o znaczeniu polskich zakładów w globalnym łańcuchu dostaw firmy.


Oferta serwisowa Alstomu, w tym program FlexCare Perform, jest elastycznie dostosowywana do potrzeb klientów, od wsparcia technicznego i dostaw części zamiennych, po pełne rozwiązania outsourcingowe w zakresie utrzymania. Alstom, który zatrudnia w Polsce ponad 4700 osób, utrzymuje globalnie ponad 35500 pojazdów. DB Cargo Polska natomiast, oprócz usług przewozowych, oferuje produkcję i naprawę taboru, w tym przeglądy i naprawy lokomotyw elektrycznych i spalinowych.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page