Budimex liderem przetargu PKP PLK na budowę i modernizację linii w Małopolsce
- Marek Zioła
- 19 maj
- 2 minut(y) czytania

Budimex z najwyższą oceną oferty w przetargu PKP Polskich Linii Kolejowych. Spółka zbuduje nową linię kolejową Podłęże-Mszana Dolna oraz zmodernizuje odcinek Chabówka-Nowy Sącz. Wartość inwestycji to blisko 1,7 mld zł netto, a termin realizacji to 54 miesiące. Inwestycja ta jest częścią większego planu PKP PLK, które w tym roku planują wydać około 16 mld zł na modernizację i rozbudowę infrastruktury kolejowej w Polsce.
Budimex, największa polska firma budowlana, zwyciężył w kluczowym przetargu ogłoszonym przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Przedmiotem zamówienia jest budowa nowej dwutorowej, zelektryfikowanej linii kolejowej Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna o długości około 58,5 km oraz modernizacja istniejącej jednotorowej, niezelektryfikowanej linii kolejowej nr 104 Chabówka-Nowy Sącz na odcinku Chabówka-Rabka Zaryte (około 15,4 km) w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, Etap II”. Wartość złożonej przez Budimex oferty to 1,69 mld zł netto.
Szczegóły inwestycji w Małopolsce
Nowa linia kolejowa z Podłęża do Mszany Dolnej ma strategiczne znaczenie dla regionu. Umożliwi ona ominięcie zatłoczonego węzła krakowskiego, co znacząco skróci czas podróży między Krakowem a Podhalem oraz innymi miejscowościami położonymi w Beskidzie Zachodnim. Inwestycja obejmuje budowę nowych stacji i przystanków, a także modernizację istniejącej infrastruktury. Z kolei modernizacja linii Chabówka-Nowy Sącz, na odcinku do Rabki Zaryte, poprawi komfort i bezpieczeństwo podróży na tej popularnej trasie turystycznej. Przewidywany czas realizacji obu zadań wynosi 54 miesiące od daty podpisania umowy.
Ogromne plany inwestycyjne PKP PLK
Inwestycja w Małopolsce jest jednym z kluczowych elementów planu inwestycyjnego PKP Polskich Linii Kolejowych na rok 2025. Spółka zapowiedziała, że do końca tego roku planuje ogłosić postępowania przetargowe o łącznej wartości około 16 mld zł. Środki te zostaną przeznaczone na szereg projektów mających na celu modernizację istniejących linii kolejowych oraz budowę nowych połączeń w całym kraju. W pierwszym kwartale tego roku ogłoszono już przetargi na przebudowę odcinka linii kolejowej nr 273 Wrocław-Szczecin, przebudowę stacji i węzła Szczecin Podjuchy oraz odcinka Szczecin Dąbie-Lubiewo. W kolejnych kwartałach planowane są przetargi między innymi na budowę stacji Biała Rawska, przebudowę odcinków Wierzchucin-Lipowa Tucholska, Gdańsk Osowa-Gdynia Główna, Maksymilianowo-Wierzchucin, Stalowa Wola Rozwadów-Przeworsk, a także przebudowę stacji Warszawa Wschodnia i odcinka Lipowa Tucholska-Kościerzyna.
Źródło zdjęcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Comments