top of page

Eurostar 3999 Alstom na wydarzeniu Railway 200

Wagon silnikowy klasy 373 Eurostar 3999 zbudowany przez Alstom w zajezdni Temple Mills International
Fot. Alstom

Jednostka Eurostar zbudowana przez Alstom będzie kluczowym elementem nadchodzącego wydarzenia "The Greatest Gathering", podkreślając znaczenie międzynarodowych połączeń kolejowych i innowacji technicznych. Lokomotywa Eurostar 3999, zdolna do osiągania prędkości 300 km/h w regularnym ruchu, będzie wiodącym eksponatem w sekcji pojazdów wysokiej prędkości.


Alstom, wiodący globalny dostawca rozwiązań w zakresie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, ogłosił, że najnowszym potwierdzonym eksponatem na wydarzeniu "The Greatest Gathering" będzie wagon silnikowy Eurostar Class 373 o numerze 3999. Pojazd, wyprodukowany przez Alstom w 1996 roku w Belforcie we Francji, stanowi rzadką okazję dla odwiedzających, aby z bliska zobaczyć pociąg dużych prędkości, który symbolizuje współpracę transgraniczną, ambicje inżynieryjne oraz zdolność kolei do łączenia ludzi i krajów. Trzydniowy festiwal charytatywny Alstomu w Derby będzie największym w historii zgromadzeniem historycznego i nowoczesnego taboru kolejowego. Wydarzenie to stanowi część szerszych obchodów "Railway 200", całorocznego świętowania otwarcia kolei Stockton and Darlington (S&DR) 27 września 1825 roku, które zapoczątkowało nowoczesne kolejnictwo.


Dziedzictwo Roberta Stephensona w Alstom


Pierwsza lokomotywa, która kursowała na S&DR, Locomotion No. 1, również obecna na "The Greatest Gathering", została zbudowana przez Robert Stephenson and Company z Newcastle upon Tyne. Była to pierwsza firma na świecie stworzona specjalnie do budowy lokomotyw kolejowych. Poprzez kolejne fuzje, Robert Stephenson and Company stała się częścią Alstomu w 1989 roku, co zapewnia firmie bezpośredni związek z początkami kolei i czyni ją strażnikiem unikalnego dziedzictwa. Eurostar Class 373, znana również jako Trans Manche Super Train (TMST) lub e300, należy do rodziny elektrycznych pociągów wysokich prędkości Avelia firmy Alstom. Od 1994 roku pociągi Class 373 łączą pasażerów między Londynem, Paryżem i Brukselą za pośrednictwem Tunelu pod Kanałem La Manche, osiągając prędkości do 300 km/h. Osiemnastowagonowe pociągi przegubowe o długości 400 metrów są zdolne do płynnej eksploatacji w trzech krajach, wykorzystując cztery różne napięcia i siedem pokładowych systemów sygnalizacyjnych.


Rob Whyte, dyrektor zarządzający Alstom UK and Ireland, podkreśla:

„Jesteśmy podekscytowani możliwością powitania wagonu silnikowego Eurostar na The Greatest Gathering. To nie tylko niezwykłe osiągnięcie inżynieryjne, to symbol międzynarodowej współpracy i przypomnienie, co branża kolejowa może osiągnąć dzięki ambicjom i partnerstwu. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni Eurostarowi za umożliwienie włączenia tego fragmentu żywej historii kolei do naszych uroczystości”.

Rola i przyszłość Eurostar 3999


Wagon silnikowy 3999 został zbudowany w 1996 roku jako jednostka rezerwowa i przejechał prawie 38 000 kilometrów w służbie, podczas gdy inne wagony silnikowe wymagały poważnych prac. Dla porównania, inne składy e300 pokonały ponad 7 000 000 kilometrów w ruchu pasażerskim. Zazwyczaj stacjonujący w Temple Mills International Depot (a przed 2007 rokiem w North Pole International), wagon 3999 zostanie pokazany publicznie po raz pierwszy poza swoimi międzynarodowymi trasami. Stanowi to wyjątkową okazję do zobaczenia pociągu Eurostar, który rzadko jest widoczny poza swoimi transgranicznymi trasami. Po powrocie z Derby, wagon 3999 zostanie przygotowany na cyfrową generację poprzez instalację systemu sygnalizacji ETCS (European Train Control System) w celu kontynuacji służby na liniach dużych prędkości.


Hayley Farrar, Head of Engineering w Eurostar, komentuje:

„Z przyjemnością wspieramy The Greatest Gathering, udostępniając wagon silnikowy 3999 – oferując publiczności rzadki wgląd w jednostkę Eurostar, która odgrywała rolę za kulisami naszych operacji. Jest to trafny sposób na refleksję nad trzema dekadami międzynarodowych podróży kolejowych i naszych ciągłych inwestycji w zrównoważone połączenia wysokiej prędkości”.

"The Greatest Gathering" odbędzie się od piątku 1 sierpnia do niedzieli 3 sierpnia 2025 roku w historycznym zakładzie Alstomu w Litchurch Lane w Derby. Największa i najstarsza fabryka pociągów w Wielkiej Brytanii będzie gościć ponad 100 eksponatów taboru z przeszłości, teraźniejszości i przyszłości kolei, a sam teren zostanie otwarty dla publiczności po raz pierwszy od prawie 50 lat. Wagon silnikowy 3999 odbędzie podróż do Litchurch Lane drogą lądową, podróżując tuż przed "The Greatest Gathering" ze swojej bazy we wschodnim Londynie. Jednostka ta będzie przewodzić składowi pociągów dużych prędkości na wydarzeniu, w skład którego wejdą również Alstom-built Class 390 Pendolino (390119 Progress) oraz Class 43 (432159, najszybsza lokomotywa z silnikiem Diesla na świecie). Ta ostatnia pojawi się z zestawem wagonów Mark 3, które zostały zbudowane w Derby Litchurch Lane Works. Włączenie Eurostara następuje tydzień po potwierdzeniu przez Alstom, że światowej sławy lokomotywa parowa Flying Scotsman również weźmie udział w "The Greatest Gathering", a ostatnia partia 7 500 biletów została również udostępniona do sprzedaży. Lokomotywie towarzyszyć będą Locomotion No. 1 oraz pociąg Class 720 Aventra zbudowany w Derby, jako część gwiazdorskiego składu "The Greatest Gathering".

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page