top of page

Gmina Kuźnia Raciborska unieważnia przetarg na remont lokomotywy Lxd2-008

Lxd2-373
Fot. Wikipedia I Travelarz

Gmina Kuźnia Raciborska ogłosiła unieważnienie postępowania przetargowego na remont taboru kolejowego – ekspozycyjnego. Zadanie, które dotyczyło odnowienia lokomotywy Lxd2, nie doszło do skutku z powodu odrzucenia jedynej złożonej oferty. Projekt jest częścią większej inicjatywy, współfinansowanej ze środków Unii Europejskiej, pod nazwą "Wąskim torem od przeszłości do przyszłości".


Gmina Kuźnia Raciborska unieważniła przetarg dotyczący remontu taboru kolejowego, a dokładnie lokomotywy wąskotorowej Lxd2 o numerze fabrycznym 8. Głównym powodem podjęcia takiej decyzji było odrzucenie jedynej oferty, która wpłynęła w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu. Postępowanie to jest częścią większego polsko-czeskiego projektu, który ma na celu ochronę i promocję dziedzictwa kolejowego w regionie.


Powód unieważnienia przetargu


Zgodnie z informacjami zawartymi w ogłoszeniu o wyniku postępowania, do przetargu zgłosił się tylko jeden wykonawca, PPHU "BUDAR" DARIUSZ PEDRYCZ z siedzibą we Wrześni. Fferta ta została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3) ustawy Prawo zamówień publicznych, który dotyczy ofert niezgodnych z warunkami zamówienia. W związku z tym, zamawiający, czyli Gmina Kuźnia Raciborska, podjął decyzję o unieważnieniu postępowania. Zgodnie z art. 255 pkt 2 ustawy Pzp, unieważnienie następuje, gdy jedyna złożona oferta podlega odrzuceniu. Całkowity koszt oferty wynosił 48 855,12 złotych brutto.


Zakres prac remontowych przy lokomotywie Lxd2


Przedmiotem zamówienia był kompleksowy remont zabytkowej lokomotywy spalinowej Lxd2. Kluczowym elementem prac miało być usunięcie starych powłok malarskich, co miało nastąpić przy użyciu lasera, aż do uzyskania tzw. „gołej blachy”. Po oczyszczeniu powierzchni, lokomotywa miała zostać pomalowana farbą podkładową epoksydową oraz farbą nawierzchniową epoksydową, obie aplikowane metodą natryskową. Te prace mają na celu nie tylko poprawę estetyki pojazdu, ale przede wszystkim jego konserwację, co jest szczególnie istotne w kontekście planowanego wykorzystania lokomotywy jako eksponatu.


Zadanie, pod nazwą "Remont taboru kolejowego – ekspozycyjnego", jest integralną częścią projektu numer CZ.11.02.01/00/23_004/0000104, zatytułowanego "Wąskim torem od przeszłości do przyszłości". Projekt ten jest realizowany w ramach Programu Interreg Czechy-Polska 2021-2027, co podkreśla jego międzynarodowy charakter oraz znaczenie dla dziedzictwa kulturowego obu krajów.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page