top of page

Inwestycje PKP PLK poprawiają komfort podróży na linii Warszawa – Radom

Pociąg przy peronie - stacja Warka
Fot. PKP PLK

Nowoczesny system dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP) zagościł na stacjach i przystankach na trasie z Warszawy do Radomia, zapewniając podróżnym dostęp do aktualnych informacji o odjazdach pociągów. Inwestycja o wartości 12 milionów złotych netto, sfinansowana z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, znacząco podnosi standard obsługi pasażerów.


Od dziś pasażerowie podróżujący na trasie Warszawa – Radom mogą korzystać z nowoczesnych wyświetlaczy rozkładowych na stacji Warka, przystanku Warka Miasto oraz z ulepszonego nagłośnienia na 17 stacjach i przystankach. Celem wdrożenia scentralizowanego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (CSDIP) jest zapewnienie wygodnego i aktualnego dostępu do informacji o odjazdach pociągów.


Nowe wyświetlacze i system nagłośnienia na linii Warszawa – Radom


W ramach inwestycji zamontowano urządzenia centralnego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (CSDIP) w 17 lokalizacjach. Obejmują one trzy stacje: Chynów, Warka, Dobieszyn, a także czternaście przystanków: Sułkowice, Krężel, Michalczew, Gośniewice, Warka Miasto, Grabów nad Pilicą, Strzyżyna, Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje, Lesiów, Radom Stara Wola, Radom Północny oraz Radom Gołębiów. We wszystkich tych miejscach istniejące systemy nagłośnieniowe zostały dostosowane do nowego, nowoczesnego systemu informacyjnego.


Na stacji Warka, w przejściu pod torami, przy wejściach na stację oraz na peronach, zainstalowano łącznie 27 wyświetlaczy, które prezentują informacje o najbliższych odjazdach pociągów. Dodatkowo na przystanku Warka Miasto zainstalowano cztery wyświetlacze. Nowe urządzenia zapewniają jasne i zrozumiałe informacje w czasie rzeczywistym, co znacznie zwiększa komfort podróżowania. Na wyświetlaczach pojawiają się bieżące dane o przyjazdach i odjazdach pociągów, uwzględniające ewentualne opóźnienia. Jest to możliwe dzięki zainstalowanym czujnikom ruchu pociągów, które na bieżąco przesyłają informacje do urządzeń SDIP o wyjeździe pociągu z poprzedzającej stacji. Wykonawcą tego przedsięwzięcia była firma Maxto Technology Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, a prace nie miały wpływu na bieżący ruch pociągów.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page