top of page

Koleje Mazowieckie wysyłają Hetmany na P5. Aż jedenaście sztuk EU47

EU47-011 Kolei Mazowieckich
Fot. KM

Koleje Mazowieckie poszukują wykonawcy na naprawy poziomu P5 dla swoich lokomotyw serii EU47. Ogłoszenie o zamówieniu, które pojawiło się 22 września 2025 roku, dotyczy aż jedenastu pojazdów i zawiera szereg wymagań, jakie musi spełnić potencjalny wykonawca. Ostateczny termin składania ofert wyznaczono na 6 października 2025 roku.


Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na wykonanie napraw w poziomie utrzymania P5 dla jedenastu lokomotyw elektrycznych serii EU47, potocznie nazywanych Traxx-ami. Wraz z naprawami w zamówieniu uwzględniono dodatkowe prace, a także dostawę oraz wymianę kół monoblokowych. Szczegółowy zakres prac został określony w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ). Wykonawcy zainteresowani udziałem mogą zapoznać się z dokumentacją na Platformie Zakupowej przewoźnika.


Lokomotywa TRAXX EU47-011 Kolei Mazowieckich z wagonami Sundeck. Warszawa Gdańska.
Koleje Mazowieckie wysyłają Traxxy na P5. Aż jedenaście sztuk EU47 / fot. Wikipedia I Bartek z Polski

Co zawiera przetarg na naprawy lokomotyw?


Przewidywany okres obowiązywania umowy na naprawy lokomotyw EU47 to dwa lata. Wykonawcy, którzy chcą przystąpić do przetargu, muszą spełnić szereg warunków. Po pierwsze, wymagana jest odpowiednia sytuacja finansowa, potwierdzona środkami finansowymi lub zdolnością kredytową na kwotę nie mniejszą niż 7 milionów złotych. Ponadto, potencjalny wykonawca musi wykazać się doświadczeniem zawodowym, co oznacza wykonanie w ciągu ostatnich pięciu lat przynajmniej jednej naprawy na poziomie P4 i jednej na poziomie P5, lub dwóch napraw P4, lub dwóch napraw P5, dla lokomotyw wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2010 roku. Alternatywnie, może wykazać się wyprodukowaniem i dostarczeniem co najmniej dwóch lokomotyw elektrycznych.


Dodatkowo, do realizacji zamówienia trzeba skierować osoby z odpowiednimi uprawnieniami, między innymi do wykonywania pomiarów zestawów kołowych, a także z uprawnieniami UT2, PT2, MT2, SHP i CA oraz SEP E i D.


Kryteria oceny


Koleje Mazowieckie zdecydowały, że w przetargu na naprawy lokomotyw EU47 kluczowym kryterium oceny będzie cena, która stanowi aż 80% ostatecznej punktacji. Pozostałe 20% zostanie przyznane za kryteria jakościowe. Po 10% punktów będzie można uzyskać za okres udzielonej gwarancji oraz za termin wykonania naprawy w poziomie utrzymania P5 dla każdej z lokomotyw.


Oferty muszą być składane elektronicznie, a ich termin ważności to 120 dni. Wymagane wadium w wysokości 1,2 miliona złotych świadczy o skali i wartości zamówienia, co podkreśla jego znaczenie dla Kolei Mazowieckich. Przetarg nie jest finansowany ze środków unijnych.


EU47-001 Kolei Mazowieckich ,,Hetman"
Koleje Mazowieckie wysyłają Hetmany na P5. Aż jedenaście sztuk EU47 / fot. Wikipedia I Janusz Jakubowski

Historia lokomotyw EU47 w Kolejach Mazowieckich


Lokomotywy serii EU47 należą do kluczowego taboru Kolei Mazowieckich. Przewoźnik zakupił je w ramach dwóch umów. Pierwsza, podpisana w 2011 roku z firmą Bombardier, dotyczyła dostawy jedenastu lokomotyw typu E583PL, które trafiły na tory w latach 2012–2014. Druga umowa, zawarta w 2014 roku z Traxx Leasing, umożliwiła leasing dwóch kolejnych lokomotyw. Pojazdy te, wyprodukowane przez kanadyjskiego giganta Bombardier, są częścią rodziny lokomotyw TRAXX F140 MS, przystosowanych do jazdy z prędkością do 140 km/h, co czyni je idealnymi do obsługi ruchu pasażerskiego na głównych liniach.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page