Paryż: Alstom dostarczy dodatkowe 96 składów RER NG dla linii RER D
- Marek Zioła

- 24 cze
- 3 minut(y) czytania

Nowe pociągi zwiększą komfort i pojemność na jednej z kluczowych linii paryskiego transportu. Zamówienie, o wartości około 1,7 miliarda euro, zostało sformalizowane przez SNCF Voyageurs po zatwierdzeniu umowy finansowania przez radę dyrektorów Île-de-France Mobilités. Flota pociągów RER NG na linii RER D zostanie znacząco wzmocniona, co przyczyni się do poprawy jakości podróży pasażerów.
Alstom, wiodący globalny producent rozwiązań w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, dostarczy SNCF Voyageurs 96 dodatkowych składów pociągów RER NG. Nowe pociągi są przeznaczone dla linii RER D w celu uzupełnienia i odnowienia floty na tej trasie. Zamówienie to, sformalizowane przez SNCF Voyageurs, jest wynikiem zatwierdzenia umowy finansowania przez radę dyrektorów Île-de-France Mobilités, które miało miejsce 10 kwietnia 2025 roku.
Finansowanie i dotychczasowe zamówienia pociągów RER NG
Zamówienie o wartości około 1,7 miliarda euro jest w całości finansowane przez Île-de-France Mobilités i stanowi część umowy ramowej podpisanej w 2017 roku między SNCF Voyageurs a Alstomem. Do tej pory zamówiono już 166 składów RER NG. Niniejsze nowe zamówienie zwiększa łączną liczbę zamówionych pociągów RER NG do 262, w tym 130 składów o długości 112 metrów dla linii RER E oraz 132 składy o długości 130 metrów dla linii RER D.
Frédéric Wiscart, prezes Alstom France, podkreślił zadowolenie firmy z ogłoszenia. Stwierdził:
"Alstom jest zachwycony tym ogłoszeniem, które potwierdza zaufanie Île-de-France Mobilités i SNCF Voyageurs do tego nowego i innowacyjnego taboru, zaprojektowanego i zmontowanego w naszych zakładach w Valenciennes i Crespin, na północy Francji."
Charaktarestyka pociągów RER NG
Pociągi RER Nowej Generacji (RER NG) to dwupoziomowy tabor zaprojektowany dla linii RER D i RER E, obsługiwanych przez Transilien SNCF Voyageurs w imieniu Île-de-France Mobilités. Celem jest poprawa komfortu pasażerów i regularności kursowania na tych liniach.
Zwiększona pojemność i dostępność pociągów
Pociągi te zostały zaprojektowane pod kątem architektury i wystroju wnętrz, aby zoptymalizować pojemność i przepływ pasażerów. Dzięki całkowicie otwartej architekturze typu „boa”, połączeniu wagonów jedno- i dwupoziomowych oraz szerokim drzwiom, umożliwiają one łatwe wsiadanie i wysiadanie. Oferują także trzy różne strefy podróży. W każdym z jednopokładowych wagonów końcowych, płaskie platformy zapewniają pasażerom na wózkach inwalidzkich bezpośredni i szybki dostęp do dedykowanych dla nich miejsc, co gwarantuje komfortową podróż.
Większy komfort podróży
Pociągi RER NG zapewniają wysoki poziom komfortu, oferując klimatyzację, oświetlenie LED dostosowane do różnych pór podróży (dzień/noc/postój na stacji), gniazda USB oraz liczne ekrany z informacjami o transporcie. Szczególną uwagę zwrócono również na ergonomię siedzeń.
Niezawodność i wydajność pociągów RER NG
Pociągi RER NG, oparte na rozwiązaniach Alstomu w zakresie taboru miejskiego i podmiejskiego, zostały zaprojektowane tak, aby zagwarantować najwyższy poziom dostępności, niezawodności i bezpieczeństwa. Nowoczesne komponenty trakcyjne RER NG umożliwiają wyższe osiągi w zakresie przyspieszania i zwalniania w porównaniu do poprzednich generacji taboru. Jest to znacząca zaleta w eksploatacji na często uczęszczanych liniach podmiejskich.
Pociągi RER NG są już eksploatowane na linii RER E od listopada 2023 roku, a na linii RER D od grudnia 2024 roku.
Kluczowe dane dotyczące pociągów RER NG
Do chwili obecnej zamówiono 262 pociągi RER NG dla linii RER E i RER D, wliczając w to nowe zamówienie na 96 dodatkowych składów dla linii RER D. Maksymalna prędkość pociągów wynosi 140 km/h. Każdy skład RER NG dla linii RER D ma 130 metrów długości (7 wagonów) i oferuje 1861 miejsc, w tym 606 siedzących. Pociągi wyposażono w ponad 320 km kabli, ponad 310 portów USB, 54 ekrany informacyjne oraz 54 kamery monitoringu.
Zakłady Alstomu w Valenciennes-Petite Forêt i Crespin, w regionie Hauts-de-France, odpowiadają za projektowanie i montaż składów. W procesie produkcji uczestniczą również inne francuskie zakłady Alstomu, które wytwarzają komponenty, takie jak Ornans, Tarbes, Le Creusot, Petit-Quevilly, Villeurbanne, a także zakład w Saint-Ouen odpowiedzialny za projektowanie.















Komentarze