Pasażerowie lepiej oceniają pociągi. Koleje Czeskie zadowolone z wyników
- Marek Zioła

- 26 sie
- 2 minut(y) czytania

Koleje Czeskie (ČD) odnotowują systematyczny wzrost satysfakcji pasażerów z ich usług. W ostatnich miesiącach na szczególne uznanie zasłużyły pociągi pośpieszne, w których wymieniono tabor na nowszy, a także te obsługiwane przez nowoczesne składy, takie jak Pendolino.
Spontaniczne oceny pasażerów dotyczące pociągów i usług Kolei Czeskich (ČD) wykazują ciągłą poprawę. Największy skok jakościowy zaobserwowano na liniach obsługiwanych przez pociągi pośpieszne, gdzie w ostatnich miesiącach przeprowadzono modernizację taboru. Dotyczy to między innymi połączeń Labe, Rožmberk oraz Svitava. Na czele rankingu satysfakcji od dłuższego czasu utrzymują się składy pośpieszne i ekspresowe, wyposażone w nowoczesne pociągi, takie jak Krušnohor, SC Pendolino, IC Ostravan, a także pociągi pośpieszne Hradečan i Krakonoš.

Modernizacja taboru zwiększa zadowolenie pasażerów
Jak podkreśla prezes zarządu i dyrektor generalny ČD, Michal Krapinec, odnowa taboru ma bezpośredni wpływ na zadowolenie klientów.
"Na spontanicznych ocenach pasażerów w aplikacji 'Mój vlak' widzimy, że modernizacja taboru ma duży wpływ na zadowolenie naszych klientów z podróży pociągiem. Największy skok w lepszej ocenie dotyczy właśnie pociągów pospiesznych, gdzie zastąpiliśmy lub obecnie zastępujemy starsze wagony, które potocznie nazywa się 'béčka' lub 'koženky', bardziej nowoczesnymi i komfortowymi wagonami z klimatyzacją, Wi-Fi i gniazdkami do ładowania urządzeń elektronicznych. Są to na przykład linie Labe, Rožmberk czy Svitava. Rośnie także ogólna satysfakcja z podróży. Od wprowadzenia oceny w 2022 roku do tego roku ocena pasażerów wzrosła z 3,85 do 4,23 punktu" – mówi Michal Krapinec.
Dodał również, że podziękowania należą się także pracownikom, którzy każdego dnia pomagają budować dobrą reputację przewoźnika.
Czeskie Koleje planują dalsze zmiany
Na liniach Labe, Rožmberk i Bouzov starsze wagony są stopniowo zastępowane klimatyzowanymi jednostkami. W przypadku pociągów Svitava, po instalacji systemu ETCS, na większość połączeń powróciły nowoczesne, bezbarierowe jednostki InterPanter, które wcześniej tymczasowo zastąpiono starszymi składami. Pasażerowie mogą również oceniać poszczególne elementy podróży, takie jak czystość pociągów. Najlepiej oceniane są opcje zakupu biletów (4,67 punktu) i podejście personelu pokładowego (4,59 punktu). Czystość pociągów i ich pojemność również uzyskują wysokie noty, odpowiednio 4,22 i 4,19 punktu. Najmniejsze zadowolenie dotyczy punktualności (3,83 punktu), na którą przewoźnik nie ma znaczącego wpływu.
Możliwość oceniania podróży i innych usług wprowadzono pod koniec 2022 roku. Od tego czasu w badaniu wzięło udział około 160 000 pasażerów, którzy przesłali ponad 737 000 ocen.















Komentarze