top of page

PKP Intercity obniża rabat w ofercie „Taniej z Bliskimi” na sezon wakacyjny

ED161 Dart
Źródło zdjęcia: Wikipedia I Jakub Murat

Od 17 czerwca do 31 sierpnia 2025 roku przewoźnik PKP Intercity zmniejsza rabat w popularnej ofercie „Taniej z Bliskimi” z 30 do 20 procent. Zmiana ta dotyczy podróży grupowych w okresie wakacyjnym, co budzi pytania o przejrzystość komunikacji marketingowej spółki.


Wprowadzona w lipcu 2022 roku promocja „Taniej z Bliskimi” umożliwiała grupom od dwóch do sześciu osób nabycie biletów z 30-procentową zniżką. Nadchodzący sezon urlopowy przynosi jednak modyfikację warunków, zgodnie z cennikiem przewoźnika. Od 17 czerwca do 31 sierpnia bieżącego roku rabat oferowany w ramach tej promocji zostanie obniżony do 20 procent.


Rozbieżności w komunikacji marketingowej PKP Intercity


PKP Intercity od dłuższego czasu promuje ofertę „Taniej z Bliskimi”, podkreślając możliwość uzyskania nawet 30-procentowej zniżki dla podróżujących w grupach. Hasła marketingowe sugerują stałą dostępność tej korzyści przez cały rok. Niemniej jednak, rzeczywistość okazuje się inna, gdyż właśnie w okresie wzmożonego popytu na podróże rodzinne i grupowe, rabat zostaje ograniczony. Posłanka Paulina Matysiak wystosowała zapytanie do ministra infrastruktury, zwracając uwagę na widoczne rozbieżności między komunikacją marketingową a faktycznymi warunkami oferty. Według parlamentarzystki, działanie przewoźnika wprowadza konsumentów w błąd i jest sprzeczne z celami polityki transportowej państwa, określając to jako „podwyżkę w białych rękawiczkach”.


Wpływ zmian na sezon urlopowy


Wprowadzenie ograniczeń w okresie wakacyjnym jest aspektem budzącym kontrowersje. Okres urlopowy to czas, w którym kolej powinna charakteryzować się największą konkurencyjnością w stosunku do transportu samochodowego. Rodziny planujące wyjazdy często wybierają pociąg ze względu na możliwość skorzystania z oszczędności wynikających z podróży grupowych. PKP Intercity, postępując odwrotnie, ogranicza atrakcyjność swojej oferty w momencie, gdy popyt osiąga szczyt. Taka strategia jest typowa dla sektora prywatnego, gdzie dynamiczne zarządzanie cenami ma na celu maksymalizację zysków.


Przejrzystość oferty „Taniej z Bliskimi”


Kwestią kluczową w tej sytuacji jest sposób komunikacji zmian, a nie wyłącznie wysokość rabatu. Informacje o wakacyjnych ograniczeniach są umieszczone w cenniku, podczas gdy główne materiały marketingowe nadal promują 30-procentową zniżkę. Taka praktyka może zostać odebrana jako nierzetelna wobec klientów, którzy planują podróże na podstawie początkowych komunikatów. Posłanka Matysiak podnosi fundamentalne pytanie dotyczące zasadności stosowania takich metod przez państwowego przewoźnika. PKP Intercity, poza swoją rolą komercyjną, pełni również funkcję narzędzia realizacji polityki transportowej kraju, której celem jest promowanie ekologicznych form transportu.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page