top of page

PKP Intercity: W nowym rozkładzie jazdy dla Małopolski wiele zmian

Pociąg PKP Intercity
Fot. Google Maps / Maciej

PKP Intercity wprowadza duże zmiany w rozkładzie jazdy dla województwa małopolskiego na sezon 2025/2026, który zacznie obowiązywać od połowy grudnia bieżącego roku. Przewoźnik znacząco wzmacnia połączenia z Małopolski, dodając więcej pociągów do Trójmiasta, Poznania oraz otwierając nowe trasy międzynarodowe do Pragi, Berlina i Wiednia.


Nowy roczny rozkład jazdy PKP Intercity na nadchodzący sezon przynosi wiele korzyści, szczególnie dla pasażerów z rejonu Małopolski. Przewoźnik stawia na zwiększenie częstotliwości i dostępności do najważniejszych aglomeracji w kraju i za granicą.


Więcej połączeń krajowych z Małopolski


Od grudnia 2025 roku z Krakowa do Poznania pojedzie 17 par pociągów dziennie, czyli o dwie więcej niż obecnie. Pasażerowie zyskają również lepszy dojazd nad morze: do Trójmiasta będzie kursować 10 par codziennych połączeń ekspresowych (EIP i EIC), w tym jedna dodatkowa całoroczna para oraz dwa sezonowe składy: EIC Posejdon i EIC Lajkonik.


Co ciekawe, dwa pociągi, które dotychczas startowały z Katowic, teraz będą zaczynać swój bieg w Krakowie. Mowa o składach IC Gwarek (relacja Ustka) i TLK Spodek (relacja Poznań), które od nowego rozkładu będą kursować z i do stacji Kraków Główny. Dodatkowo, nocny pociąg IC Podhalanin relacji Zakopane – Świnoujście, który do tej pory kursował przez Kraków tylko sezonowo i nie zatrzymywał się w nim, od połowy grudnia 2025 roku będzie to robił codziennie.


Pendolino do Zakopanego to nowość na Podhalu


Absolutną nowością dla Podhala jest wprowadzenie Pendolino do Zakopanego, co umożliwi podróżowanie do zimowej stolicy Polski 3 parami codziennych połączeń ekspresowych. Po raz pierwszy pod Tatry dotrze skład ED250 Pendolino w ramach połączenia EIP, skracając czas jazdy z Krakowa do Zakopanego do zaledwie 1 godziny i 57 minut.


Ekspresowe składy zapewnią też szybki dojazd z Podhala do Warszawy i Trójmiasta. Pociąg EIP pokona trasę Zakopane – Warszawa Zachodnia w 4 godziny i 14 minut. Z kolei całoroczny EIC Kaszub dowiezie pasażerów z Zakopanego do Gdańska w 6 godzin i 58 minut. Podsumowując, na trasie Kraków – Zakopane PKP Intercity uruchomi łącznie 9 par połączeń codziennych i 2 pary sezonowych.


Nowe międzynarodowe połączenia PKP Intercity


PKP Intercity stawia również na wzmocnienie połączeń międzynarodowych. Dodana zostanie po dodatkowej parze pociągów do Berlina, Pragi i Wiednia, a także pojawi się całkiem nowa relacja do niemieckiego Lipska.

Z Krakowa do Wiednia kursować będzie nowy pociąg IC Prater (od grudnia 2025 r.), a od czerwca 2026 r. dodatkowe połączenie do Pragi zapewni IC Olza. Oba składy pojadą między innymi przez Oświęcim i Ostrawę.


Dodatkowo, dzięki nowej ofercie dojazdu do Niemiec, pociągi IC Chełmoński i IC Wyczółkowski poprowadzą wagony bezpośrednie jako IC Via Regia i IC Saxonia do Lipska (Leipzig Hbf), z przełączaniem wagonów we Wrocławiu. Pociąg IC Carpatia zapewni nocne połączenia do Wiednia, Monachium, Pragi i Budapesztu, natomiast IC Ursa umożliwi nocny przejazd do Berlina aż z Przemyśla, co będzie już czwartym bezpośrednim połączeniem Krakowa ze stolicą Niemiec.


Pamiętajmy o utrudnieniach z powodu modernizacji sieci kolejowej


W rozkładzie jazdy przewidziano także liczne utrudnienia. Zarządca infrastruktury kontynuuje prace modernizacyjne na Katowickim Węźle Kolejowym, co może wydłużać czas przejazdu lub wymuszać zmiany tras pociągów na odcinku Kraków – Katowice.


Do czerwca 2026 roku trwać będą prace na linii nr 64 (Sprowa – Kozłów) i linii nr 8 (Kraków – Sędziszów), co przełoży się na wydłużony czas przejazdu pociągów do Warszawy, Kielc i Łodzi. Od czerwca 2026 roku roboty obejmą także linię nr 91 (Kraków Bieżanów – Podłęże), dostosowując rozkład pociągów jadących w kierunku Tarnowa, Rzeszowa i Przemyśla.


Największe ograniczenie dotyczy linii nr 108 Krosno – Zagórz, gdzie ruch pociągów zostanie całkowicie wstrzymany, a pasażerowie będą musieli skorzystać z zastępczej komunikacji autobusowej. Od września 2026 r. modernizacja linii nr 96 na odcinku Tarnów – Stróże wymusi jazdę pociągów do Jasła i Krosna trasą objazdową, natomiast w kierunku Krynicy-Zdroju również uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page