top of page

POLREGIO szuka wykonawcy naprawy P4. Pięciu jednostek EN90

EN90-006
Fot. Wikipedia I Wojciech Skibiński

POLREGIO w ogłoszeniu opublikowanym 27 sierpnia 2025 roku, ogłosiło przetarg na naprawę czwartego poziomu utrzymania (P4) pociągów serii EN90, termin składania ofert upływa 26 września 2025 roku. Jest to działanie, które ma na celu wydłużenie żywotności spalinowych zespołów trakcyjnych, a szczegóły przetargu zostały opisane w Specyfikacji Warunków Zamówienia.


POLREGIO S.A., jako jeden z czołowych przewoźników regionalnych, poszukuje wykonawcy, który przeprowadzi naprawę P4 na pojazdach serii EN90. Postępowanie o numerze Gd.240.1516.2025 ma na celu remont konkretnych jednostek: EN90-006, EN90-007, EN90-008, EN90-009 oraz EN90-010. Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) precyzuje, że prace muszą być wykonane zgodnie z Dokumentacją Techniczną i Technologiczną pojazdu, a także z normami i instrukcjami, takimi jak Pt-5 czy Pt-4. Zamawiający nie przewiduje wystąpienia prac wykraczających poza zakres stały P4 pojazdu. Zgodnie z SWZ, w toku postępowania może zostać przeprowadzona aukcja elektroniczna, pod warunkiem, że do przetargu zgłoszą się co najmniej dwie oferty, które nie będą podlegać odrzuceniu.


Warunki udziału w postępowaniu i wymagania techniczne


Podobnie jak w ogłoszeniu, SWZ określa warunki, jakie muszą spełnić potencjalni wykonawcy. Najważniejszym wymogiem jest doświadczenie. Wykonawca musi wykazać, że w ciągu ostatnich trzech lat zrealizował co najmniej dwie usługi naprawy czwartego lub wyższego poziomu utrzymania, z których każda dotyczyła przynajmniej jednego spalinowego zespołu trakcyjnego wyprodukowanego po 2000 roku. Co ważne, Zamawiający nie wymaga od oferentów spełnienia warunków dotyczących zdolności ekonomicznej czy finansowej. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innego podmiotu, jest zobowiązany do przedstawienia odpowiedniego zobowiązania.


Procedura składania ofert i wadium


Oferty muszą być składane elektronicznie za pośrednictwem platformy zakupowej POLREGIO S.A.. Na tej samej platformie udostępniane są wszelkie wyjaśnienia i zmiany treści SWZ. Wadium w wysokości 500 000 PLN należy wnieść w pieniądzu, gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej. Zamawiający zaznacza, że wadium w formie pieniężnej musi zostać zaksięgowane na rachunku bankowym przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający informuje, że 70% zabezpieczenia zostanie zwrócone w ciągu 30 dni od należytego wykonania zamówienia, a pozostałe 30% po upływie okresu gwarancji i rękojmi.


Firmy z doświadczeniem w naprawach pociągów EN90


Polski rynek utrzymania taboru kolejowego dysponuje kilkoma firmami, które mają już doświadczenie w realizacji podobnych kontraktów, w tym w naprawach pojazdów serii EN90. Jednym z podmiotów jest Serwis Pojazdów Szynowych z Lisiego Ogona, który wygrał już podobne przetargi na naprawy P4 EN90 dla POLREGIO, pokonując innych konkurentów, między innymi firmę Pesa Mińsk Mazowiecki. Oprócz tego, doświadczenie w naprawach i modernizacji pojazdów szynowych posiadają również tacy producenci jak PESA Bydgoszcz czy Newag, którzy często świadczą usługi serwisowe dla swoich produktów. Kryterium ceny, stanowiące 100% wagi w przetargu, oznacza, że ostatecznie wygra podmiot, który zaoferuje najniższą cenę przy jednoczesnym spełnieniu wszystkich warunków formalnych.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page