RegioJet wchodzi do KOLEO. Od grudnia z nowymi trasami
- Marek Zioła

- 26 wrz
- 2 minut(y) czytania

Od nowego rozkładu jazdy na sezon 2025/2026, pasażerowie będą mogli rezerwować przejazdy czeskim RegioJet bezpośrednio w aplikacji KOLEO. Umowa o współpracy została podpisana 24 września podczas Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w Gdańsku przez prezesów obu spółek: Jakuba Czajkowskiego z KOLEO oraz Radima Jančurę z RegioJet. To kolejny ważny krok w rozwoju oferty przewozów pasażerskich w Polsce.
Wprowadzenie czeskiego przewoźnika, RegioJet, do systemu sprzedaży KOLEO oznacza otwarcie nowego rozdziału na polskim rynku kolejowym. Od grudnia, wraz z nowym rozkładem jazdy, pasażerowie będą mieli dostęp do kompleksowej oferty, która ma konkurować nie tylko ceną, ale również jakością usług i komfortem podróży. Nowe połączenia, które mają być uruchomione, obejmują trasy z Warszawy do Krakowa, Poznania do stolicy, a także z Gdyni do Krakowa. To znaczące zwiększenie liczby kursów, co daje podróżnym większą elastyczność w planowaniu swoich podróży.

Atrakcyjna oferta gastronomiczna i udogodnienia w RegioJet
Podróżni, którzy zdecydują się na przejazd z RegioJet, mogą liczyć na bogatą ofertę gastronomiczną. W menu znajdziemy dania główne, zupy, przekąski, desery oraz napoje, dostępne w bardzo przystępnych cenach. Na przykład, za kawałek ciasta zapłacimy jedynie 2 złote, zupę za 7 złotych, a ciepłe danie za 12,50 złotych.
Przewoźnik podkreśla, że stawia na lokalność, współpracując z polskimi markami, ale jednocześnie w menu pozostawia również czeskie specjały. Pociągi są także przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, dzięki specjalnym platformom ułatwiającym wsiadanie i wysiadanie.
Cztery klasy podróży i wagon dziecięcy
RegioJet wprowadza na polski rynek unikalne rozwiązanie w postaci czterech klas podróży, co pozwala pasażerom dostosować komfort do swoich potrzeb i budżetu. Dostępne są klasy: Low Cost, Astra, Relax oraz Business. W każdej z nich podróżni otrzymują darmową wodę butelkowaną, a w wyższych klasach także kawę lub herbatę. Klasa Low Cost to najbardziej ekonomiczna opcja, idealna dla osób, które stawiają na cenę. W klasie Astra każde siedzenie wyposażono w ekrany LCD z bogatym portalem rozrywkowym. Natomiast klasa Relax oferuje skórzane fotele i większą przestrzeń do pracy. Klasa Business to z kolei kameralne,
czteroosobowe przedziały, zapewniające maksymalną prywatność i komfort.
Dla rodzin podróżujących z dziećmi, przewoźnik przygotował dedykowany przedział dziecięcy w klasie
Standard. Jest to duża przestrzeń z sześcioma miejscami dla dorosłych oraz specjalnymi krzesełkami dla najmłodszych, wyposażona w zabawki i ekran z bajkami. W przyszłości, przedział ten ma zostać zastąpiony pełnoprawnym wagonem rodzinnym. Nowy przewoźnik planuje również modernizację składów, aby umożliwić przewóz rowerów. Obecnie nie ma takiej możliwości.
Przewoźnik zapowiada, że w latach 2026/27 planuje uruchomienie nawet 23 połączeń krajowych, a w dalszej perspektywie będzie brał udział w przetargach na obsługę innych tras. Ceny biletów mają być dynamiczne, zmieniając się w zależności od momentu zakupu, a elastyczna polityka zwrotów pozwala na bezpłatną zmianę lub anulowanie biletu do 15 minut przed odjazdem.
















Komentarze