top of page

Stadler dostarczy siedem pociągów FLIRT dla Arlanda Express

Wizualizacja nowych FLIRTÓW dla Arlanda Express, A-Train AB
Źródło zdjęcia: Stadler

Szwajcarski producent Stadler podpisał kontrakt z operatorem Arlanda Express, A-Train AB, na dostawę siedmiu nowoczesnych pociągów FLIRT z opcją na ósmy pojazd. Nowe składy, które zaczną kursować między lotniskiem Arlanda a dworcem centralnym w Sztokholmie pod koniec 2029 roku, zwiększą pojemność przewozową o ponad 50 procent. Umowa obejmuje również 15-letni kontrakt na utrzymanie techniczne.


A-Train AB, operator popularnego połączenia Arlanda Express w Szwecji, zdecydował się na współpracę ze Stadlerem, znanym z wysokiej jakości szwajcarskich rozwiązań, w celu odnowienia swojej floty. Zamówione pociągi FLIRT zostaną wyprodukowane w zakładzie Stadlera w dolinie Renu w St. Gallen i charakteryzować się będą wysokim poziomem komfortu dla podróżnych.


Indywidualne rozwiązania dla wymagających


Pociągi FLIRT zostaną dostosowane do specyficznych wymagań i życzeń A-Train AB. Projekt wnętrza nawiązuje do nordyckiego stylu salonu A-Train Lounge na dworcu centralnym w Sztokholmie, charakteryzującego się jasnymi, otwartymi przestrzeniami, wygodnymi siedzeniami i nowoczesnym wyposażeniem. Elementy te zostaną przeniesione do wnętrz pociągów, aby podnieść komfort podróży. Zaplanowano różne strefy siedzeń, w tym sofy dla grup podróżujących oraz specjalne miejsca zapewniające ciszę i relaks.


Większa moc i komfort podróży


Długie na 165 metrów pociągi FLIRT zostały specjalnie zaprojektowane z myślą o nordyckich warunkach pogodowych i środowiskowych. Są niemal dwukrotnie dłuższe od obecnie eksploatowanych składów i oferują 323 miejsca siedzące, co oznacza wzrost pojemności o ponad 50 procent. Pojazdy są w pełni przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami, posiadają miejsca na wózki inwalidzkie, duże przestrzenie bagażowe na walizki i bagaż podręczny oraz dobrze widoczne stanowisko obsługi klienta. Dzięki maksymalnej prędkości 200 km/h i wysokiej sile pociągowej, FLIRT-y zapewnią szybkie i niezawodne połączenia. Pociągi posiadają dwie różne wysokości wejść (1150 mm i 760 mm), dostosowane do specyfiki peronów.


Komentarze przedstawicieli


"To zamówienie po raz kolejny pokazuje, jak elastycznie i indywidualnie nasz FLIRT może być dostosowany do specyficznych wymagań klientów - zarówno pod względem technologii, jak i designu. Cieszymy się, że A-Train AB zaufał nam i z niecierpliwością czekamy na dostawę pojazdów dla prestiżowej linii Arlanda Express po raz pierwszy. Fakt, że będziemy również utrzymywać te pociągi przez 15 lat, pokazuje, że w tej dziedzinie również reprezentujemy najwyższą jakość"

- powiedział Peter Spuhler, przewodniczący Rady Dyrektorów Stadler.

"Dzięki tej inwestycji nadal będziemy oferować naszym pasażerom najwyższej klasy obsługę, zapewniając nowoczesne, ciche i punktualne pociągi. Obserwujemy wyraźny wzrost liczby podróżujących rekreacyjnie, którzy wybierają Arlanda Express, a zwiększona pojemność pozwoli nam przyjąć jeszcze więcej osób.
Ponadto chciałbym podziękować firmie Stadler za wsparcie naszej wizji redefiniowania podróży na i z lotniska oraz umożliwienie nam realizacji niespodziewanych rozwiązań"

- dodał Magnus Zetterberg, CEO A-Train AB.


Nowa flota pojazdów Stadlera zastąpi dotychczasowe pociągi innego producenta, eksploatowane od 1999 roku, które osiągną koniec swojej żywotności pod koniec 2029 roku - w sam raz na pełne uruchomienie nowych pociągów FLIRT.

Komentarze


AKTUALNOŚCI
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • X

© 2025 by KoleoNews.

Kopiowanie materiałów redakcyjnych portalu KoleoNews.pl bez uzyskania wcześniejszej zgody jest zabronione.

Skontaktuj się z nami!

bottom of page