Ukrzaliznytsia przygotowuje wagony na letnie podróże
- Marek Zioła

- 9 cze
- 2 minut(y) czytania

Ukrzaliznytsia zakończyła intensywne przygotowania floty pasażerskiej do nadchodzącego sezonu letniego. Ponad 1100 wagonów wyposażonych w systemy klimatyzacji jest gotowych, aby zapewnić komfortową podróż pasażerom nawet w wysokich temperaturach. Sprawdzono i serwisowano systemy klimatyzacji i wentylacji, a także wprowadzono innowacyjne rozwiązania mające na celu poprawę komfortu podróży.
W obliczu zbliżającego się sezonu letniego, Ukrzaliznytsia podjęła szereg działań mających na celu zapewnienie komfortu podróżowania swoim pasażerom. Przygotowania objęły kompleksowy przegląd i serwis systemów klimatyzacji oraz wentylacji w ponad 1100 wagonach pasażerskich. Celem tych działań jest minimalizacja dyskomfortu związanego z wysokimi temperaturami w okresie letnim, szczególnie w obliczu prognozowanych upałów.
Wskaźnik klimatyzacji i nowe rozwiązania
Ukrzaliznytsia wprowadziła ułatwienie dla pasażerów chcących podróżować w klimatyzowanych wagonach. Podczas zakupu biletów online lub w kasie, wagony z działającą klimatyzacją będą oznaczone specjalnym symbolem płatka śniegu. Jest to proste i intuicyjne rozwiązanie, które pozwala pasażerom na świadomy wybór preferowanego rodzaju komfortu.
W ramach działań modernizacyjnych, w 22 międzynarodowych wagonach zamontowano akumulatory o zwiększonej pojemności. Dzięki nim, systemy klimatyzacji mogą działać efektywnie nawet podczas dłuższego postoju, zapewniając stałą, komfortową temperaturę. Planowane jest również rozszerzenie tej inicjatywy na kolejne 23 wagony międzynarodowe. Co istotne, znaleziono także rozwiązanie dla wagonów plackartnych, które dotychczas nie były wyposażone w klimatyzację. Zainstalowano w nich przemysłowe klimatyzatory, a cztery takie wagony są już gotowe do użytku, kolejne dwa są w ostatniej fazie przygotowań. Podejście to ma być sukcesywnie wdrażane w innych typach wagonów.
Przygotowanie na dworcach
Dodatkowym udogodnieniem są przegrody wózkowe wyposażone w kolumny o napięciu 380V. Pozwalają one na podłączenie wagonów i wstępne ochłodzenie wnętrza jeszcze przed wejściem pasażerów na peron. Chociaż Ukrzaliznytsia zaznacza, że nie wszystkie pojazdy dysponują jeszcze systemami chłodzenia, to codzienna praca nad modernizacją i unowocześnianiem floty jest kontynuowana. Przewoźnik zapewnia, że dąży do ciągłej poprawy standardu podróży.















Komentarze