top of page

Umowa Alstom z FirstGroup i Eversholt Rail na modernizację taboru

Obiekt utrzymania pociągów Central Rivers firmy Alstom w Burton upon Trent
Źródło zdjęcia: Alstom

Alstom podpisał kontrakt o wartości 50 milionów funtów na modernizację i utrzymanie pięciu sześciowagonowych pociągów Class 222. Umowa wspiera rozwój nowej usługi intercity FirstGroup między centralną i południową Szkocją a Londynem, realizowaną pod marką Lumo.


Alstom, lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, ogłosił podpisanie kontraktu o wartości 50 milionów funtów (około 59 milionów euro) we współpracy z FirstGroup i Eversholt Rail. Umowa obejmuje modernizację i utrzymanie pięciu sześciowagonowych pociągów Class 222. Działania te poprzedzają uruchomienie pasażerskich usług kolejowych typu open access między Stirling a Londynem, które będzie realizowane pod marką Lumo należącą do FirstGroup.


Zakres prac i partnerstwo


Kontrakt składa się z dwóch głównych komponentów. Pierwszy to umowa o świadczenie usług kolejowych (Train Services Agreement – TSA) z FirstGroup, o wartości około 40 milionów funtów (około 47,5 miliona euro), która będzie realizowana w zakładzie Alstom Central Rivers. W ramach tej części Alstom będzie odpowiedzialny za utrzymanie, przeglądy, serwisowanie i czyszczenie pięciu pociągów przez najbliższe pięć lat. Drugi komponent to program modernizacji floty z Eversholt Rail, warty około 10 milionów funtów (prawie 12 milionów euro), który zostanie przeprowadzony w zakładzie Alstom w Widnes. Modernizacja obejmuje instalację nowych, ergonomicznie zaprojektowanych siedzeń, ulepszonego Wi-Fi dla pasażerów oraz pełne malowanie zewnętrzne, zgodne z brandingiem Lumo.


Innowacje i wsparcie miejsc pracy


Modernizacja taboru obejmuje również nowe systemy CCTV oraz technologię Intelligent Engine Start-Stop

(IESS), która automatycznie wyłącza i ponownie uruchamia silnik pociągu, gdy ten jest nieruchomy. Ma to na celu poprawę efektywności paliwowej i redukcję emisji spalin. Peter Broadley, dyrektor handlowy Alstom w Wielkiej Brytanii i Irlandii, podkreślił, że to partnerstwo stanowi ważny krok w dążeniu do świadczenia usług kolejowych skoncentrowanych na kliencie, zapewniając pasażerom nowoczesne, niezawodne i komfortowe podróże między Stirling a Londynem. Inwestycja w odnowienie i długoterminowe wsparcie odzwierciedla ambicje w zakresie innowacji i zrównoważonego rozwoju w transporcie kolejowym. Kontrakt z FirstGroup i Eversholt Rail zapewni 50 miejsc pracy w obu zakładach Alstom, a także wiele dodatkowych poprzez łańcuch dostaw Alstom w Wielkiej Brytanii.


Lokalizacje i usługi


Zakład Alstom Central Rivers w Burton upon Trent to specjalnie zbudowany obiekt do utrzymania pociągów, wyposażony w nowoczesną tokarkę dwugłowicową, dziewięć torów konserwacyjnych i dwa tory podnoszące. Zakład oferuje również usługi naprawy i napełniania systemów HVAC, zatokę naprawy silników, zautomatyzowany system inspekcji pojazdów (AVIS), możliwości tankowania i systemy toalet z kontrolowaną emisją (CET) oraz automatyczną myjnię pociągów. Central Rivers może pomieścić do 37 pociągów, z możliwością nocnego serwisowania do 26 pociągów. Centrum Technologii Transportu Alstom w Widnes to z kolei największe i najbardziej zaawansowane centrum modernizacji pociągów w Wielkiej Brytanii, idealne do prac nad pociągami intercity.


Nowa trasa i korzyści


Pociągi Class 222, zbudowane przez Alstom w ramach rodziny Voyager i wcześniej obsługiwane przez East Midlands Railway jako pociągi Meridian, mają ponownie wejść do służby z Lumo w przyszłym roku, obsługując pasażerów między centralną i południową Szkocją a London Euston. Nowa trasa będzie obsługiwać stacje takie jak Stirling, Larbert, Greenfaulds (obsługująca Cumbernauld), Whifflet (obsługująca Coatbridge), Motherwell, Lockerbie, Carlisle, Preston, Crewe, Nuneaton, Milton Keynes i London Euston. Stacje Whifflet, Greenfaulds i Larbert uzyskają po raz pierwszy bezpośrednie połączenia z Londynem. Otwarci operatorzy kolejowi, tacy jak Lumo, są finansowani wyłącznie z prywatnych inwestycji i ponoszą pełne ryzyko handlowe. Model open access, uznany przez rząd i niezależny regulator – Office of Rail and Road (ORR) – przynosi korzyści, takie jak łączenie słabo obsługiwanych miejsc, wspieranie wzrostu gospodarczego i zapewnianie dodatkowej przepustowości na głównych trasach, co może przyczynić się do zmiany preferencji podróży z mniej ekologicznych środków transportu.

Comments


OSTATNIE ARTYKUŁY
bottom of page